Dá se vůbec prodávat reklama tak aby to nevadilo vyhledávačům?
404m.com, 6. června 2010 ve 17:04:51,Vyhledávače jsou pro většinu z vlastníku stránek naprosto svaté a rozhodně je nikdo nechce jakkoliv naštvat. I ten nejmenší výkyv jakéhokoliv ranku často vede k zoufalým dotazům co jsem vlastně udělal špatně. Většinou se „odborná“ veřejnost shodne nad tím, že za to může reklama nebo nově přidané odkazy.
Jenomže ono už je to s těmi vyhledávači občas opravdu těžké, protože jejich podmínky často spíše připomínají šikanu, než nějakou rozumnou dohodu. A podle mého názoru by se spíše měli vyhledávače snažit přizpůsobovat kvalitním stránkám, aby měli co nabídnout svým návštěvníkům než rozhazovat penalizace za kdejakou blbost.
Základní pravidlo všech vyhledávačů je zákaz prodávat zpětné odkazy. Jenomže pod tímto pravidlem se skrývá i zákaz prodeje jakýchkoliv bannerů anebo reklamy. Samozřejmě že nám dávají vyhledávače nabídku, že jestli chceme u nich být tak ať odkazy označíme pomocí tagu noffolow. Sice na první pohled jednoduché na druhý, to ale může být celkem problém. Jednak kvalitní obsah často netvoří lidé, kteří vůbec ví co to je nofollow a také je tu určitá morální povinnost vůči zadavateli reklamy. Ať si říká kdo chce co chce, ale pokud na svou stránku umístím něčí reklamu tak nejdříve by jsem se měl zamyslet jestli je ta reklama přínosná pro mé návštěvníky a pokud ano, tak proč označovat reklamu nofollow? Protože si jí neumí vyhledávač vyhodnotit jako reklamu?
Ok teď trochu ustoupím od populistického nádechu. Faktem je že jak google tak i seznam bannerovou reklamu samozřejmě pozná. Není zas tak složité přidat do crawlera podmínku, že pokud odkaz vede přes standardní reklamní formáty (468×60, 125×125 atd.), tak se jedná o reklamu a má se podle toho na ní pohlížet. Moderní vyhledávače totiž potřebují vědět, která firma si kde dělá reklamu, protože vyhledávače jsou dneska s reklamou úzce propojené. Jakmile se zjistí, že nějaký eshop masivně skupuje reklamní plochy na stránkách o IT tak okamžitě letí tato zpráva z oddělení crawlera (fulltextu) do marketingového oddělení a obchodní prodejci zanedlouho kontaktují nového potenciálního zákazníka. Crawler tu už dlouho není jen k tomu, aby získával data pro fulltext, stále zajímavější se stávají právě marketingová data s komerčním potenciálem. Takže prodej bannerů žádný z vyhledávačů prostě banovat nebude. Taková zpráva by jej totiž mohla stát info o nových potenciálních klientech. Lidé v majoritních vyhledávačích rozhodně nejsou hloupý, protože kdyby nehledali nové použitý pro své crawlery už dávno byje předběhla konkurence ;)
Související články
Ultimátní test webhosting? – objednávka a nasm??ování domény
Máme tu první srovnání v rámci Ultimátního testu webhosting?. Jedná se o test za?azený jako subjektivní, protože vyjad?uje m?j pohled na…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Vybiram z komentaru a odpovidam do clanku
Johne, zacina to byt nuda. Delas co umis, ale chce to trochu ozivit. Treba zacit nejakej startup, kterymu vubec nerozumis a resis ty veci jak prijdou.…