Poslední velký zátah na odkazové sítě, zasáhl PostJoint. Jedná se o systém, kam můžete přidat svůj blog a následně dostáváte nabídky k publikování článků. Když se vám nějaký zalíbí a zároveň souhlasíte s cenou, tak prostě nabídku přijmete a článek publikujete. Co jsem se koukal do pravidel, bylo povoleno mírně článek poupravit, přidat nějaký ten obrázek, prostě „zahladit stopy“, no spíše uhladit, protože na odkazy jste nemohli sáhnout. Schéma je podobné Pay Per Post, kde nemusíte článek psát, prostě jej jen publikujete. Na stránkách je také počítadlo vyplacených peněz blogerům, které ukazuje 729.355 USD (nějakých 14,5 milionů CZK).
Samozřejmě publikování reklamních článků bez nofollow je prohřešek proti pravidlům Google příručky pro webmástry. Většinou za to hned nehrozí penalizace, protože je to poměrně běžná praxe a spousta webů, to nedělá s úmyslem ovlivnit nějaké SEO, ale prostě z důvodů reklamy. Ovšem pokud se takovéto věci dělají organizovaně, už je to trochu jiná liga. Nikdo se pak nemůže divit, že při razii to pak odnesou všichni zúčastnění. Údajně 16 % webů zapojených v systému bylo penalizováno.
Možná se vám zdá rozhodnutí trochu přísné. Přeci jen jedná se o reklamní články, které lidé zveřejňovali na svých stránkách. Jak už jsem zmínil dříve, je něco jiného dělat to na vlastní pěst a být zapojený do nějaké schématu. Navíc publikované články byly často duplicitní. V popisu fungování sítě, byla zmínka, že kampaň zmizí jakmile se prodá určité množství článků. Popravdě mít na stránkách duplicitní obsah rozhodně není nic o co by měl bloger stát. To patří magazínům, které zveřejňují tiskové zprávy.
Odstranění penalizace teď bude práce minimálně na několik týdnů. Blogeři musí stáhnout články, anebo dát do odkazů nofollow. Inzerenti zase vyčistit svůj odkazový profil. Jedná se o manuální penalizace, ty se řešit dají i když ne vždy to hned vyjde. Minulý rok jsem čistil jednu doménu, kterou jsem si zaregistroval a měla na sobě penalizaci snad půl roku a to tam nebyl žádný původní obsah. Chvilku jsem si říkal, že si ze mě dělají zaměstnanci Google srandu.
Související články
Google Scraper Report
Scraper site je stránka, která kopíruje obsah anebo jen jeho části z jiné stránky či i několika stránek naráz. Vše se provádí…
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
Velký bratr Google nepotřebuje nofollow, nebo ano?
Před dvěma lety se rozjela na nejrůznějších SEO webech debata o poslání atributu nofollow. Tento atribut vynalezl Google, s tím, že…