7 let dělám linkbuilding a za celou tu dobu jsem se nesetkal s kloudnou definicí tohoto pojmu. Rozhodl jsem se proto věnovat jeden příspěvek ujasnění dojmů a pojmů, které kolem této služby vznikají a pokusit se vše uvést na pravou míru.
Ať už se řekne linkbuilding, link building, budování nebo získávání odkazů, měl by si člověk představit dlouhodobou činnost, který si klade za cíl navázání partnerství, tvorbu autority z vlastního webu/osob a získávání zmínek v podobě textu, odkazu či obrázku, vedoucí k propagaci webových stránek. Trochu více definičně:
“Linkbuilding je kontinuální činnost, vedoucí k získávání strategických partnerů a umístění. Tyto aktivity mají za cíl lepší viditelnost webových stránek na místech, kde je potencionální zákazníci hledají.”
Schválně jsem vynechal jakoukoli zmínku o odkazu, která by vedla k patičkovým balastům a spamovým umístěním. Chápete správně – to není linkbuilding. Úkolem linkbuildera není získávání zpětných odkazů, ale reklamních pozic. Ať už jde o článek, menu či odkaz v sidebaru – primárním cílem takových pozic by měla být návštěvnost a konvertabilnost návštěvníků. A té docílíme pouze, pokud dokážeme vytvořit jak zajímavý, tak přínosný odkaz. Základní otázka před umístěním odkazu na cizí zdroj by tedy měla znít: “Pomůže návštěvníkům stránky X.tld umístěný odkaz? Bude pro ně přínosem?”
Související články
Zpětný odkaz k infografikám a v pluginech je „nelegální“
Že Google považuje linkbuilding za „nekalou“ praktiku už jsem si tak nějak zvykl. Dneska jsem se ale dozvěděl, že odkazovat na zdroj…
3 tipy na automatické odkazy ve WordPress
Dnes bych se s vámi rád pod?lil o pár jednoduchých tip? jak automaticky a pr?b?žn? vytvá?et automaticky zp?tné odkazy pomocí WordPress a…
Linkbuilderská legenda
„There are over 550 million firearms in worldwide circulation. That’s one firearm for every twelve people on the planet. The only question is: How…