Asi tak by mohl začít představení vylepšení hračky od google s názvem Google webmaster tools (dále jen GWT), která spoustu webmástrům poměrně slušně ulehčí monitoring SERP na google. Ale projdeme si to pěkně od začátku.
Ať už děláte MFA anebo větší projekt tak GWT je naprostý základ pro všechnu SEO magii. Umožní vám nasměřovat google robota na správný indexovací soubor (u webů co exportují RSS jednoznačně doporučuju přidat místo sitemapy), odhalit případné chyby v indexování (nedostupná, nenalezeno, zakázaný přístup), udělat některá nastavení (konfigurace sitelink, cílení na návštěvníky, nastavit preferovanou verzi domény), pomůže s úpravou SEO nedostatků (duplicita) nebo dokonce pomůže při přestěhování obsahu na novou doménu.
Před nedávnem byla služba vylepšená o detailní monitoring zpětných odkazů, které google používá při svím SERP kung-fu. Máte detailní přehled na kterou stránku vede kolik odkazů. Pomocí tohoto nástroje se dá postupně vyladit metoda linkbaitingu. Brzo zjistíte, že ne vždy vášnivá diskuze pod článkem se rovná i virálnímu šíření odkazu. Dobře napsaný článek s dostatkem argumentů, podpořený odkazy na důvěryhodné zdroje či autority, kterému není co vytknout je daleko více linkován než článek který vzbuzuje potřebu diskutovat. Samozřejmě se najdou i výjimky, ale aby se vám lépe hledali tak právě od toho zde je tento nástroj.
Absolutní novinkou, kterou nám ale tentokrát google přinesl je možnost sledování pozic v průběhu historie a kolik nám která pozice přinesla lidí (prokliků) a to nejen na celou doménu, ale i na konkrétní články. Díky tomuto nástroji tak získají SERPologové naprosto nové údaje na jejichž základě bude možné například psát daleko efektivnější PR články (určité procento lidí bude chodit přes google na článek a pak na stránku zadavatele). Články pak nebudou už jen o rancích, návštěvnosti blogu, ale i tom, kolik na dané slovní spojení přijde lidí z vyhledávačů (google). Přes PR článek totiž mohou přicházet na stránky klienta polorozhodnutí lidé. Ti zadávají fráze jako Zkušenosti s jmeno_vyrobku, zkušenosti s jmeno_firmy nebo výhody jméno_vyrobku. Bylo by fajn pro blogera mít možnost vyhodnotit i psaní článku z tohoto pohledu. Přeci jen i on díky PR článkům získává na svůj blog z vyhledávačů nové návštěvníky.
Související články
Our SEO Profesionál Toolbar – was it a success?
A couple of years ago, me and my partner in crime have created a toolbar called “SEO Profesionál Toolbar” for two browsers – Mozilla Firefox…
September 11
Do Ameriky jsme s manzelkou prijeli na prelomu srpna a zari 2001. Plan byl letet do New Yorku. Prohlednout si mesto a pak se presunout do Las Vegas,…
Tesla a parkoviste plna novych aut
Zrovna jsem cetl clanek v New York times o tom jak se Tesla pred koncem minuleho ctvrtleti snazila udelat rekord v dodavkach novych aut zakaznikum. A…