Brave – prohlíže?, který nahradí vaši reklamu za svou

404m.com, 25. ledna 2016 ve 19:12:52, 16x přečteno

Spoluzakladatel spole?nosti Mozzila a tv?rce JavaScript Brendan Eich momentáln? pracuje na projektu Brave. Jedná se o kontroverzní internetový prohlíže?, který je rychlejší díky tomu, že prost? blokuje reklamu. I když to není úpln? p?esné, on jí spíše nahrazuje za vlastní.

Dále má v sob? i obdobu Ghostery, což je rozší?ení, které blokuje pokusy o sledování uživatele. Takže se postará, aby nefungoval nap?íklad remarketing (když navštívíte n?jaký eshop a pak vás jeho reklama pronásleduje po internetu).

Na první pohled to vypadá, že jde o projekt, který má p?ipravit provozovatele stránek o peníze. Vlastn? je to ješt? horší, on je má doslova „ukrást“, protože reklamu nahradí tou svou. Dokonce z ní bude mít provizi 15 %. Ovšem není to tak horké. Chce totiž dát 55 % publisher?m, tedy majitel?m stránek. Otázkou je jak toho chce docílit pokud nahradí na mém webu AdSense anebo Sklik? Dalších 15 % p?jde reklamní síti, která se postará o p?ísun reklam. Pak nám tu z?stává ješt? 15 %. O jejich osudu by m?l rozhodnout sám uživatel, který využívá Brave. Nap?íklad je dát formou mikroplatby svému oblíbenému webu. No zní to velmi zajímav?, ovšem nezodpov?zenou otázkou je jak bude toto d?lení fungovat v praxi.

Brave uživatel?m už od za?átku slibuje vyšší rychlost, což se mu díky odstran?ní zvlášt? náro?ných reklamu ur?it? poda?í splnit. Navíc pro inzerenty má také n?co. Informaci o uživateli bude uchovávat p?ímo u n?j na lokálním úložišti, takže remarketing bude fungovat. Dokonce lépe, protože na r?zných stránkách mohou být r?zné reklamní systémy, které se rozhodn? o data navzájem nepod?lí. Oproti tomu prohlíže? bude po?ád stejný a? navštívíte jakoukoliv stránku, t?eba i bez reklam.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Prodané .cz domény 28. ?ervence – 4. srpna

Nejdražší doménou tohoto týdne se stala limeta.cz, která se na dAukce vydražila po 12 p?íhozech za 2.250 CZK. Doména už byla p?evedena na…

Vliv brandingu a podvědomí o značce na pozice ve vyhledávačích

Řekněme, že máme dva stejné weby, co se týče popularity, kvality odkazů a tak dále, nicméně web A uživatelé vyhledávají pomocí…

Prodané .cz domény 15. – 21. ?ervna

Tento týden se v?tšina prodej? uskute?nila na dAukce, celkem za 46.415 CZK, dokonce jeden prodej, který se zapíše mezi nejdražší prodané…


Komentáře

(nezobrazuje se)