Vliv brandingu a podvědomí o značce na pozice ve vyhledávačích
blog.seo-profesional.cz, 25. dubna 2009 ve 08:30:54,Řekněme, že máme dva stejné weby, co se týče popularity, kvality odkazů a tak dále, nicméně web A uživatelé vyhledávají pomocí navigačních dotazů (brandových dotazů) čtyřikrát více než svého rivala, web B. Otázka dnešní diskuze zní – bude web A odměněn lepší pozicí ve výsledcích Google? A vyplatí se investovat do brandingu?
Tuto otázku lze zodpovědět pouze spekulačním názorem, který Vám teď prozradím. Když se nad tím zamyslíme čistě teoreticky, zní přece logicky, aby Google posouval populárnější brandy na lepší pozice, jelikož tím se stávají důležitějšími pro uživatele. Pokud takto Google funguje, má to samozřejmě malý háček spočívající v tom, že někteří uživatelé preferují jeden brand a další zase jiný, tudíž Google nemůže uspokojit všechny uživatele svou relevancí.
Nicméně, pokud je Vaše značka populární a je často hledána ve výsledcích, a to více než Vaše konkurence, poskytuje Vám to celkově větší „SEO výhodu”. Za prvé si uvědomme počet zpětných odkazů, které budou přirozeně proudit na Váš web. Pokud lidé milují Vaši značku nebo společnost, budete odměněni spoustou zpětných odkazů, a ještě k tomu bude anchor text těchto baclinků ve většině případů obsahovat text relevantní Vašemu byznysu. Za druhé, pokud je Vaše značka natolik žádoucnější než jakákoliv jiná, lidé hledají klíčová slova Vaší značky více a vy se na ně ve výsledcích vyhledávání zobrazujete, znamená to pro Vás opět větší popularitu a vyšší návštěvnost.
Dalším příkladem je situace, kdy budou lidé hledat hlavní klíčová slova daného odvětví a Vy se budete umísťovat např. na 5. místě. Pokud máte silný branding, uživatelé na Vás kliknou radši než na konkurenci, jelikož Vás znají a mají Vás ve svém podvědomí. Samozřejmě toto bude impaktovat pozice, protože je nám známo, že Google zohledňuje CTR (Click Through Rate neboli míru prokliku) výsledků a sleduje pohyb návštěvníka. Pokud je Váš výsledek u uživatelů populárnější než ty před Vámi, Google by si toho měl všimnout a měl by Vás posunout výše. Zní to logicky, pokud je na daný dotaz web populární a lidé na něj klikají více než na ty před ním, měl by být více relevantní, a tím pádem umístěn výše ve vyhledávači. Mohli bychom i spekulovat o tom, jestli je toto správná metoda k dosažení lepší relevance, či nikoli.
Související články
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Zlobivej WordPress a podivné chování Google
Google Webmaster Tools mi začalo hlásit 9.12.2012 větší nárůst chyb 404 (stránka nenalezena) u jednoho webu jedoucího na WordPress. Nějak…
Google si vede záznamy o tom kdo zlobil na kterém hostingu
Zlepšovat pozitivní faktory pro pozice ve vyhledáva?ích je pro n?které práce a pro jiné zábava. Ale hodiny ?i desítky hodin vloženého…