Poslední dobou p?ibývá témat o blokování reklam. Naposledy to bylo v rámci zavedení blokování obsahu v iOS 9 (Safari 9). Všechny p?ekvapilo, že v App Store za?aly dominovat r?zné varianty AdBlock. Nap?íklad tv?rci aplikace Crystal se pochlubili 100 tisíci staženími b?hem prvních 12 hodin (pak ale aplikaci zpoplatnili). P?ijde mi, že velká média se tomuto tématu moc v?novat necht?jí. Možná se bojí o blokátorech psát. P?eci jen v?tšina jejich zisk? jde práv? z prodeje reklam a navíc u nich bývá reklama i nejagresivn?jší.
Ur?it? p?esný po?et lidí, kte?í blokují reklamu není jednoduchý. Porovnat statistiky AdSense a Google Analytics dnes už nesta?í. Moderní programy na blokování reklam jako je Ghostery, nabízí v rámci zajišt?ní v?tší ochrany dat zablokování i Google Analytics. Mnohé programy to d?lají automaticky v rámci blokování javascript? t?etích stran. P?iznejme si to, kdo z vás pot?ebuje k chodu webu n?jaký javascript t?etí strany? Tla?ítka sociálních sítí? Ty se dají v pohod? umístit na web jako obrázky a aktivovat odkazem. Takže t?eba za poklesem návšt?vnosti vašeho webu mohou klidn? být návšt?vníci z nejnov?jších programem na blokování reklam.
Pokud pomineme dystopické varianty, kdy EU pod vysokým trestem zakáže používání variant AdBlock, pop?ípad? tv?rci prohlíže?? je n?jak p?estanou podporovat, tak nám z?stává boj a p?izp?sobené se. Boj v podstat? znamená, že vydavatelé obsahu si koupí n?jaký drahý balí?ek, který se jim postará, aby lidé se zapnutým blokováním reklam nic nevid?li anebo jen ?ást. P?izp?sobení je ud?lání reklamy neviditelnou pro blokátory reklam. Zde jsou dv? možnosti jedna je za?len?ní do obsahu a druhá p?echod na jinou „p?ijateln?jší formu“. Práv? se za?len?ním do obsahu mám trochu obavu.
Placené reklamní ?lánky jsou jedna v?c. Pokud jsou ozna?ené ?i jinak nápadné tak n?jak to chápeme. Dob?e zpracovaný reklamní ?lánek nám m?že p?inést pohled na službu od zadavatele reklamy. Má zkušenosti a know how, které mu umož?ují najít na trhu najít ideální produkt. Pro? ne? Problém je však v tom, že v?tšina produkt? není ideálních.
Související články
Bude Safari blokovat Google Analytics?
P?ed pár dny prolet?l internetem screenshot z Apple Worldwide Developers Conference 2020, kde byl prezentován prohlíže? Safari z nové verze macOS…
Google p?išel díky blokování reklam o 6,6 miliard USD
Spol?enost Pagefair, která se zabývá technologii proti blokování reklam, tvrdí že Google p?išel o 6,6 miliard USD v d?sledku blokování…
Nový report PageFair o blokování reklamy ukazuje velký nár?st u mobil?
Blockthrough (d?íve PageFair) je spole?nost, která se zabývá detekcí software na blokování reklam. Jejich studie PageFair Adblock Report od…