Google p?išel díky blokování reklam o 6,6 miliard USD

404m.com, 11. června 2015 ve 23:02:29, 38x přečteno

Spol?enost Pagefair, která se zabývá technologii proti blokování reklam, tvrdí že Google p?išel o 6,6 miliard USD v d?sledku blokování reklam. Tento výpo?et je postavený na st?ízlivém p?edpokladu, že 10 % uživatel? v USA používá software na blokování reklam jako je nap?íklad AdBlock. Ovšem celkov? v USA blokuje reklamu až 14 % uživatel?.

Celosv?tov? se údajn? blokuje zhruba 5 % reklam, s tím že n?které evropské státy mohou blokovat i více jak 35 % reklam, nejmén? se naopak blokuje v zemích 2. a 3. sv?ta, kde je ovšem reklama daleko levn?jší. Procent lidí, kte?í blokují reklamu velice rychle p?ibývá. Nejvíce blokují reklamu uživatele Google Chrome.

Ztráty Google mohly být daleko vyšší, nebát dohody mezi Google a Eyeo (tv?rce nejrozší?en?jšího AdBlock plus). Google údajn? zaplatil za umíst?ní na whitelist 25 milion? USD. Díky tomu „ušet?il“ 3,5 miliardy USD.

Zajímavé jsou i ztráty YouTube, které díky blokování reklam p?išlo za rok 2014 o 675 milion? USD. Prozatím se však nikde nepíše, že by YouTube sáhlo po technologiích, které by zabránily blokování reklam, nap?íklad umíst?ní reklamy p?ímo do samotného streamu.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Ahrefs se pustil do vývoje vlastního internetového vyhledáva?e

Bylo nespo?et pokus? o vytvo?ení dalšího internetového vyhledáva?e. Zkoušeli to už mnozí, ale nevzpomínám si, že by to n?kdy byla…

Další zajímavý SPAC $TBA se spojí s ironSource

Dnes jsem op?t m?l chvilku a probíral se seznamem více jak 140 SPAC, které už mají definitive agreement. Mají tedy dohodu se spole?ností,…

El Dorado v mobilních hrách

Za?alo to v roce 2016. Na mobilu jsme m?l kone?n? zajímavá data a cestou za klientem v autobuse hrál Hearthstone, což je virtuální karetní hra…


Komentáře

(nezobrazuje se)