Spol?enost Pagefair, která se zabývá technologii proti blokování reklam, tvrdí že Google p?išel o 6,6 miliard USD v d?sledku blokování reklam. Tento výpo?et je postavený na st?ízlivém p?edpokladu, že 10 % uživatel? v USA používá software na blokování reklam jako je nap?íklad AdBlock. Ovšem celkov? v USA blokuje reklamu až 14 % uživatel?.
Celosv?tov? se údajn? blokuje zhruba 5 % reklam, s tím že n?které evropské státy mohou blokovat i více jak 35 % reklam, nejmén? se naopak blokuje v zemích 2. a 3. sv?ta, kde je ovšem reklama daleko levn?jší. Procent lidí, kte?í blokují reklamu velice rychle p?ibývá. Nejvíce blokují reklamu uživatele Google Chrome.
Ztráty Google mohly být daleko vyšší, nebát dohody mezi Google a Eyeo (tv?rce nejrozší?en?jšího AdBlock plus). Google údajn? zaplatil za umíst?ní na whitelist 25 milion? USD. Díky tomu „ušet?il“ 3,5 miliardy USD.
Zajímavé jsou i ztráty YouTube, které díky blokování reklam p?išlo za rok 2014 o 675 milion? USD. Prozatím se však nikde nepíše, že by YouTube sáhlo po technologiích, které by zabránily blokování reklam, nap?íklad umíst?ní reklamy p?ímo do samotného streamu.
Související články
Ahrefs se pustil do vývoje vlastního internetového vyhledáva?e
Bylo nespo?et pokus? o vytvo?ení dalšího internetového vyhledáva?e. Zkoušeli to už mnozí, ale nevzpomínám si, že by to n?kdy byla…
Další zajímavý SPAC $TBA se spojí s ironSource
Dnes jsem op?t m?l chvilku a probíral se seznamem více jak 140 SPAC, které už mají definitive agreement. Mají tedy dohodu se spole?ností,…
El Dorado v mobilních hrách
Za?alo to v roce 2016. Na mobilu jsme m?l kone?n? zajímavá data a cestou za klientem v autobuse hrál Hearthstone, což je virtuální karetní hra…