Blíží se vlna Social Games marketingu?

webzurnal.cz, 9. srpna 2010 ve 08:00:06, 56x přečteno

Podle reakcí velkých hráčů na pomezí sociálních sítí, herního průmyslu a vyhledávačů rozhodně ano. Přibližně před půl rokem jsem zde napsal článek Advergaming a sociální sítě, ve kterém jsem se poněkud podivoval, že je advergaming na sociálních sítích tak málo využívá. Jak se dnes ukazuje, monetizace “sociálních her” se ubírá jiným směrem.

Prvním, kdo výrazně prorazil s konceptem sociálních her byla společnost Zynga, která na Facebooku prorazila s hrami Mafia Wars a především Farmville. O Farmville bylo napsáno již mnoho článků. Hra si získala desítky milionů hráčů, kteří u ní trávili neuvěřitelné množství času, které často hraničilo se závislostí. Princip hry Farmville spočívá na tom, že hráč se stará o svou farmu a postupně ji vylepšuje. Hráči si mohou navzájem své farmy navštěvovat a hlavně si mohou pomáhat a spolupracovat spolu. Pro monetizaci projektu zvolila společnost Zynga princip mikrotransakcí. Pokud chtěl hráč postupovat hře rychleji nebo pokud si chtěl zakoupit speciální předměty, musel zaplatit reálnými penězi. Zynga rozhodně nebyla neúspěšná před Farmville, nicméně po úspěchu této hry započala masivní rozvoj a zřejmě začala Facebooku přerůstat přes hlavu. Facebook zareagoval plánem na vytvoření jednotné “virtuální měny”, které by byla použitelná napříč všemi hrami na Facebooku. Zároveň by se také jednalo o jedinou použitelnou měnu. Co od tohoto kroku Facebook očekává je nasnadě. Měl by mnohem větší kontrolu nad společnostmi vyvíjející sociální hry a získal by další finance. Určité procento (podle posledních zpráv 30%) z každé transakce by si samozřejmě ponechal a díky jednotné virtuální měně by měl všechny transakce pod kontrolou. To se příliš nezamlouvá firmě Zynga v začíná se roztáčet poměrně zajímavý soutěžení.

Jako reakci a chystaná opatření Facebooku se vyrojily spekulace o partnerství Zyngy a Google. Společnost Google se pomalu snaží prosadit na poli sociálních médii, nicméně zatím nesklízí příliš velký úspěch. Vzhledem k rostoucímu vlivu sociálních her by tato reakce byla poměrně pochopitelná. Je málo pravděpodobné, že by Google porazil Facebook na jeho vlastním hřišti. Nicméně pole sociálních her je stále poměrně  neorané a pokud by chtěl Google převzít alespoň částečnou iniciativu v oblasti sociálních médií, byl by to logický krok.

Další velké přesuny sil proběhly z iniciativy společnosti Disney, která získala pod svá křídla společnosti Playdom a Tapulous. Obě tyto společnosti se zabývají vývojem sociálních her. Z toho lze vyvodit, že i Disney se připravuje na masivní nástup sociálních her. Jak se však zdá, nehodlá přímo konkurovat Facebooku, ale fungovat v jeho rámci.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

Pro? monitorovat sociální sít? a online média?

Sledování d?ní na sociálních sítích, v blogosfé?e a v online médiích by m?lo být b?žnou sou?ástí internetového marketingu. Jedná se

Rozumějí agentury kouzlu sociálních sítí?

Jelikož jsem chyběl na IAC, doháním domácí úkoly a procházím si některé přednášky, které se tam objevily. Aktuálně jsem se zastavil u…

Zapojte Rapleaf.com do svého e-mail marketingu a zjistěte víc ze sociálních sítí

Mailchimp.com se od jiných ESP (e-mail servis providerů) odlišuje především tím, že se snaží přicházet s integrací nejrůznějších…


Komentáře

(nezobrazuje se)