Umeni kompromisu

podnikanivusa.com, 21. července 2019 ve 03:35:25, 1x přečteno

Americani jsou lepsi v delani kompromisu. Asi to historicky chytli od anglicanu. Srovnavam to se slovany, kteri podle me ten kompromis moc neumi. Mame vice vyhranenejsi nazory a vice za ne bojujeme (az nekdy k nasi skode).

Ale pri vyjednavani nejakych obchodu s americany (prodej firmy, nakup nemovitosti) se tato nevyhoda da pretavit ve vyhodu. Schopnost odejit z jakehokoliv dealu bez ohledu na to jak dlouho se vyjednavalo nebo o jakou castku jde.

Je to trosku kontraproduktivni. Na jednu stranu vam muze neco utect, protoze nejste ochotni ty kompromisy moc delat. Ale na druhou stranu je v tom obrovska sila, byt schopen z toho dealu odejit v pripade, ze to neni podle vaseho gusta. A kdyz vite, ze druha strana je naucena ty kompromisy delat, tak uz se nevyhoda obraci ve vyhodu. Protoze vyjednate mnohem lepsi podminky. Kdyz totiz ta druha strana vidi, ze s vami zadny kompromis neudela tak vetsinou ustoupi.

Napr. u kseftu s nemovitosti vzdy vim presne cenu za kterou jsem ochoten udelat obchod.  Predem si  i reknu o kolik maximalne zlevnim prim smlouvani.  A pak uz v zadnem pripade neuhnu dale. I kdyby slo i o miniaturni castku.

Pokračování na: podnikanivusa.com

Související články

Umeni dobreho obchodu

Smlouvat o cenu je jednoduche. Ale doopravdy ucinne je vedet o co prodavajicimu jde. Jakou ma motivaci. A pak nabidnout neco co splni nekterou z…

Copywriting: Um?ní psát

Zamýšleli jste se n?kdy nad tím, pro? vás n?které texty na internetu zaujmou a jiné v?bec ne? Ano, grafika a zpracování webu dokáže hodn?,…

Jak se stát copywriterem?

Překvapilo mě několik osobních mailů s dotazem, jak se stát copywriterem. Odbornice na média a umění Keiko Sei ve své knize esejů Konečná…


Komentáře

(nezobrazuje se)