Minisite

cn130.com, 10. listopadu 2010 ve 18:24:09, 143x přečteno

V dnešní době většina lidí považuje za minisite větší MFA. Problém je ovšem v tom, že do toho najednou začnou spadat prezentace firem, produktů a služeb. Já osobně považuji za minisite cokoliv co má minimálně pět stránek a na každé z nich text o minimálním rozsahu 1000 znaků. Není výjimkou, že minisite mají i desítky stránek. Snadno je pak vyhledávače považují za legitimní stránky, jimiž se ve většině případů nakonec i stávají. Pojďmě si je teď rozebrat.Jak vypadá minisite Základ je podobný jako u MFA. Kus textu, který je potřeba obklopit reklamou. K dispozici je však více textu a tak se vše odvíjí právě od toho. Pokud je text alespoň trochu použitelný přizpůsobuje se tomu i design. Většinou je obsahová část přepůlena na dva kusy pomocí reklamního banneru. Může to být klasický banner 468×60 anebo lišta s reklamou. Správně by se v první části měl dočíst čtenář naprosto vše podstatné a banner s reklamou je tak logické pokračování jeho poutí internetem.

Pokud si ale začnete hrát s minisite brzo zjistíte, že hlavním zdrojem příjmů nejsou ani půlící reklamy, ani reklamní plochy po stranách. To co vydělává je lišta s odkazy, anebo cokoliv tomu podobné, která je na místech, kde bývá menu. Základem je tedy nastudovat si psychologické rozložení prvků na klasické stránce. Umět dobře uhádnout kam půjdou oči návštěvníka a tam mu podsunout reklamu, která připomíná menu. Tato plocha má většinou click rate nad 30%. Zbytek reklamních ploch by měl vytáhnou minisite nad 50%. Kvůli strachu o svůj PPC účet tak webmástři často sahají po další reklamě ve formě affiliate anebo uberou na agresivitě. Mimochodem není výjimkou dostat se k hodnotám 100%, často totiž návštěvník klikne i na více reklam, během jedné imprese.

Největší výhodou minisite v boji s konkurencí je cílení na long tail, tedy zaměřují se na slovní spojení. Nezřídka webmástři doslova sbírají drobky na které nikdo neoptimalizuje. Uvedeme si příklad. Dejme tomu, že mám minisite na téma péče o vlasy. Vím, že jsou v tom slušné peníze, ale proti konkurenci se špatně bojuje. Každou podstránku tak optimalizuji na méně konkurenční frázi: péče o melírované vlasy, péče o prodloužené vlasy, péče o šedivé vlasy, péče o vlnité vlasy, péče o poškozené vlasy atd. Úkol je dostat se na první stránku. Long tail ale u seznam.cz v současné době moc dobře nefunguje. Budou vyhrávat firmy, které mají silné jen slovíčko vlasy a zbytek tam být ani nemusí. Rozhodující bude linkbuilding, popřípadě nemusíte spoléhat jen na vyhledávače

Minisite se často používají pro propagaci určitého zboží. Důvodů může být hned několik. Například agresivní reklamní kampaň, která by neměla být spojována s dobrým jménem eshopu, anebo na ochranu před tématickým badrankem. Jak jistě víte google nesnáší alkohol, drogy a hazard. Když máte eshop s knihami a doslova exkluzivní možnost propagovat nejnovější hit v kterém se to drogami jen hemží, tak je dobré sáhnout po minisie. Můžete tam dát cokoliv, včetně rozhovoru s autorem, citace, které už by se google líbit nemuseli. Nesmíte přece dopustit, aby google penalizoval stránků, anebo celou sekci eshopu za nefamily firendly obsah. Mohlo by se stát, že dětské knížky už nepůjdou na prodej tak jako dřív. Prostě “nevhodný” obsah odložíte na minisite z kterého linkujete přímo na prodej. Za nevhodné odkazy z jiných stránek se přece nepenalizuje

Pokračování na: cn130.com

Související články

Život minisite ve vyhledávači

Život minisite ve vyhledávači je celkem zajímavý. Když to člověk sleduje s odstupem času tak dojde k závěru, že každý vyhledávač se na…

Kolik X je tak akorát?

Vytvoření doménového jména začíná být v některých oblastech celkem obtížné. Není se čemu divit že se u nás lidé začínají…

Znamená vyšší kvalita článku více slov?

Dneska mám po delší době trochu více času v celku, takže jsem se mohl zas “poflakovat” na internetu. Před zhruba hodinou jsem se dal do…


Komentáře

(nezobrazuje se)