Google Webmaster Tools mi začalo hlásit 9.12.2012 větší nárůst chyb 404 (stránka nenalezena) u jednoho webu jedoucího na WordPress. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, protože web šlapal v pohodě. Jedná se o projekt na testování všeho možného, nacházející se na neprodejné doméně. Není tam žádná reklama a v podstatě ani nic užitečného. Dneska jsem se rozhodl dát to dohromady s využitím Google Webmaster Tools a našel jsem něco zajímavého.
Když jsem si porovnal grafy s nárůstem chyb a množství vyhledávacích dotazů, tak mě to přišlo podezřelé. Přidal jsem k tomu ještě graf z Google Analytics a výsledkem je zajímavá teorie, že by počet nestandardních chyb 404 (vysvětlím později) mohl mít vliv na pozice Google.
V grafech je zelenou barvou zobrazené naléhavé upozornění z Google Webmaster Tools, které mi přišlo tuším i emailem. První graf je množství zobrazení ve vyhledávání, druhý počet detekovaných chyb a třetí úpadek návštěvnosti z Google v Google Analytics.
V rámci testování jsem se hrabal přímo v databází a promazal posty z tabulky posts. Ovšem ostatní tabulky zůstaly nedotčeny. To nepobral některý z pluginů a způsoboval na neexistujících stránkách chybu s nedostatkem paměti i když jsem limit navýšil na 256MB. Řešením bylo všechny pluginy vypnout a zase zapnout. Jak originální že? Mohl jsem to zkusit hned na začátku a ne po hodině a půl :)
Související články
Dilema s mediawiki a červenými odkazy
Když jsem dával dohromady Seopedii nenapadlo mě, že po 30 heslech budu muset řešit SEO dilema. Vždyť jede na mediawiki, CMS které používá…
GWT nejen monitoruje ale i hlídá váš web!
Dneska koukám na Google Webmaster Tools a vidím, že mám novou zprávu. V nadpisuj je WordPress Update Available. Vzhledem k tomu, že mi nedávno…
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…