Dneska koukám na Twitter a vidím upozornění na nový článek od Matta Cuttse na téma Google Page Rank – A reminder about selling links that pass PageRank. Dozvíme se v něm například, že prodej zpětných odkazů je špatný, na každý reklamní prvek s hypertextovým odkazem musí být atribut nofollow a samozřejmě, že za porušování svatých pokynů pro webmástry zvaných quality guidelines může naše stránka také trpět.
Většinou tyto články jen prolítnu jestli se v nich nenachází nějaká zajímavost anebo ukázka. Tentokrát mi ale padla do oka věta, která stojí za důkladné zamyšlené:
“The consequences for a linkselling site start with losing trust in Google’s search results, as well as reduction of the site’s visible PageRank in the Google Toolbar.”
Je otázkou jestli v tom chceme vidět korelaci mezi GPR a pozicemi anebo jen důsledek penalizace. Většina z nás nedělá stránky, proto aby jsme dostali penalizaci. Takže hledáme odpověď na otázku zdali pokles či růst GPR se odrazí ve výsledcích SERP. Na to nám článek jasně neodpověděl. Na druhou stranu neustále omílání témat kolem Page Rank na oficiálních kanálech Google je buď extrémní snahou přiživování imaginárního mýtu, anebo na tom prostě něco je.
Související články
Jsou opravdu domény s ranky dražší?
Na webtrh blogu jsem při své moderátorské povinnosti narazil na blogpost Proč se pořád honíš za vysokým SR a PR? Autorem je webtržník…
Když váš web Google oznámkuje jako ryzí spam
Ta nejnižší, n?kde jsem se setkal s pojmenováním žlutá anebo neviditelná, nemá skoro žádný vliv na váš web. V Google Webmaster Tools jí…
IP adresa nemá vliv na odkazy a pozice v Google
John Mueller se op?t postaral o rozruch v SEO komunit?. Na Twitter padlo n?kolik otázek ohledn? IP adres. Zdali ovliv?uje kde je IP adresa vedena a…