Závislost na vyhledávačích

404m.com, 9. června 2010 ve 15:10:31, 34x přečteno
Závislost na vyhledávačích

Stále mě dost překvapují reakce některých lidí, když zjistí, že jejich web si nevede ve vyhledávačích tak dobře a jen tak zničeho nic se to nezmění. Jestliže je projekt dobře navržený a má potenciál tak vsázet jen na vyhledávače je přece nesmysl. Pokud se totiž budete modlit pouze k velkému seznamu nebo všemocnému google tak přicházíte o všechny návštěvníky, či zákazníky, kteří spadají do kategorie nerozhodnutí.

Představte si třeba IT portál pro grafiky. Jestli využijete jen SEO tak na něj budou chodit pouze lidé, kteří budou něco hledat nebo potřebovat, ale přijdete o všechny ty lidi, kteří se sice o grafiku v IT zajímají, ale zrovna teď nic nehledají. Mají už svoje zaběhnuté zdroje a myslí si že jim to stačí. Jenomže když navštíví váš IT portál pro grafiky zjistí, že jim například struktura informací daleko více vyhovuje, v diskuzích se daleko více rozvíjí alternativní možnosti, novinky jsou detailnější nebo se jim prostě jen bude líbit, že mohou dávat autorům náměty na články. Takovýchto nerozhodnutých či spokojených návštěvníků koluje na internetu daleko více, než těch co něco hledají.

U nás mi to přijde, že prostě všichni chtějí za každou cenu ovládnout vyhledávače a myslí si, že pak mají vyhráno. Jenomže proč ti nejúspěšnější nedávají všechny svoje prostředky určené na reklamu do SEO mágů na jejich dost často pochybné linko-lištovací rituály, jejichž výsledkem je jen další otázka zdali nám budou mocní bohové vyhledávaní nakloněni. Jednoduše řečeno, tohle možná zabere, ale výsledek si nedokáže nikdo tipnout. Odpověď je jednoduchá. Protože odborníci velkých hráčů na trhu moc dobře vědí, že je nutné zaměřit se na celé spektrum internetových uživatelů, kteří by o jejich produkt měli zájem. Nejen na nerozhodnuté, zvědavé návštěvníky, ale i na ty konkurence. Výsledkem jsou často rozsáhle kampaně, placené články na velkých serverech, virální kampaně, placení diskutéři, facebook kampaně a mnoho dalších, které vedou k sice placenému, ale vlastně přirozenému linkbuildingu. Výsledkem je pak dobrá pozice ve vyhledávačích i bez investování do SEO mágů s klobouky různého odstínu šedi. Velkým hráčům totiž stačí pár lidí na optimalizaci onpage faktorů. Samozřejmě velké firmy si to ještě pojistí PPC kampaní, kdo má také čas čekat několik týdnů než se něco možná srovná ve vyhledávačích.

Ano teď slyším ty hlasy o tom, že velké firmy na to mají peníze, že velké firmy na to mají lidi a spoustu dalších. Jenomže věřte tomu, že svůj projekt prostě musíte tlačit kam se to jen dá. Máte tu služby jako linkuj.cz, facebook, twitter odborná diskuzní fóra, kam můžete dávat odkazy na kvalitní odborné články, jež odpovídají na dotaz. Důležité je překonvertovat co možná největší počet návštěvníků na pravidelné návštěvníky či odběratele. Po pár měsících usilovné dřiny se i bez SEO mágů začnete dostávat na přední pozice. Jestli se ptáte proč? Tak je to jednoduché. Google i Seznam už totiž dávno pochopili, že cesta přes nějaká on či off paga faktory je jen dočasná a navíc snadno zmanipulovatelná, jak se už mnohokrát ukázalo. Oba se tak snaží pomocí chování uživatelů preferovat určité stránky. Zatímco u google je to poměrně znát (sleduje komunikaci na twittru i facebooku) tak seznam se zatím jen pomalu hledá. Například pro rychlou indexaci nových článků (do 24 hodin) je potřeba mít prý až 100 odběratelů RSS kanálů přes seznam. Ale toto číslo je jen dohad (zaslechl sem jej ale z více zdrojů). V praxi ale narůstající počet odběratelů RSS kanálů měl vždy za důsledek rychlejší indexaci obsahu. Je jen otázkou času kdy bude mít počet RSS odběratelů i vliv na pozici ve vyhledávači. Možná už teď má jako u google.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Jak jsem se p?estal bát obsah p?episovat pro dobro ?tená??

Už je to snad 10 let, co jsem za?al d?lat obsahové weby kv?li „p?ilepšení si“. Od za?átku bylo to nejt?žší a nejvzácn?jší obsah. Pokud…

Prodané .cz domény 8. – 14. února 2021

Tento týden se prodalo úctyhodných 52 .cz domén. Nejdražší z nich byla drobek.cz, která se na dAukace po 27 p?íhozech vyšplhala na 5.158…

Prodané .cz domény 12. – 18. dubna 2021

Nejdražší doménou tohoto týdne byla umcentrum.cz, která se na dAukce vydražila za 1,6K CZK. Doména již byla p?evedena na nového majitele.…


Komentáře

(nezobrazuje se)