Konkrétně mě zaujalo, že 86% lidí se díky vyhledávačům dozvědělo něco nového, co jim pomohlo rozšířit obzory. Mě osobně by nenapadlo dávat kredit vyhledávačům. V podstatě obsahují jen setříděné stránky. Čím lépe umí třídit výsledky vyhledávání tím jsme jako uživatelé spokojenější. Dalo by se říct, že mezi tvůrci obsahu a vyhledávači je symbióza. Jeden potřebuje druhého. Je tomu skutečně tak? Potřebuje projekt wikipedia Google anebo Seznam? Nevím, možná jen mám už po těch letech tvoření obsahu trochu pocit, že vyhledávače diktují co mají dělat těm díky kterým vlastně existují. Ono se dobře říká, že existuje vždy náhrada. Kdo nechce používat vyhledávače ať si dá na stránky noindex a nikomu nebude chybět. Ve skutečnosti ale chybět bude. V češtině existuje velké množství, často lukrativních témat, které nemají kvalitně zpracované know-how, návody či texty. Problém je, že to je moc drahé a časově náročné. A když to dneska nedělá profesionál, tak to za moc nestojí. Napsat obsáhlý, důvěryhodný a hlavně čitelný text není žádná sranda.
41% lidí naráží na problém, kdy našli 2 rozdílné odpovědi a nedokázali zjistit, která z nich je správná. To je další věc, co souvisí s předchozím odstavcem. Vyhledávače vám servírují výsledky, ale už nezaručují jejich správnost. Je tak na našem úsudku a zkušenostech rozlišit pravdu. To ovšem vyžaduje zkušenosti, nadhled a hlavně u toho myslet. Denně se setkáváme s velkým množstvím zavádějících informaci zvláště komerční povahy. Začíná to v obchodě kdy se Polský salám nevyrábí z pravých Poláků a navíc často v České Republice, pokračuje přes různé neomezené sliby u služeb no a končí naprostou dezinformační PR kampaní. Na prokouknutí občas stačí použít mozek, jindy je nutné větší bádání. V každém případě základem je pochybovat. Ovšem kdo by si dovolil pochybovat o tom co nám říká třeba Google?
38% lidí trpí pocitem, že informací je už příliš. V některých oborech jednoznačně souhlasím. Například u zpravodajství mám neustálý pocit, že mi něco důležitého uniká. Pokud by bylo celostátní povstání, možná by jsem si toho nevšiml, nebýt sociálních sítí. Na FB mám z dávných dob několik novinářů, jejichž příspěvky jdou často proti proudu, tomu co vidím v televizi. Často podložené odkazy na další zdroje. Někdy je jednodušší sledovat, to co sleduje nějaká důvěryhodná osoba.
34% lidí zjistilo, že nějaká důležitá informace ve vyhledávačích prostě není. Mno nekonečné pláně internetu, asi nejsou tak nekonečné jak se zdálo. Stále jsou potřeba lidé, kteří by je rozšiřovali. Což je také důvod, pokud se vás někdo zeptá zdali má začít blogovat, říct mu ano!
Související články
Prodané .cz domény 8. – 14. ?ervence
Máme tu druhý prázdninový týden. Poj?me se podívat jak se da?ilo doménám.Nejdražší prodanou doménou se stala po 30 p?íhozech rabac.cz,…
El Dorado v mobilních hrách
Za?alo to v roce 2016. Na mobilu jsme m?l kone?n? zajímavá data a cestou za klientem v autobuse hrál Hearthstone, což je virtuální karetní hra…
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…