Největší vyhledávač v Rusku Yandex, který ovládá přibližně 60% zdejšího trhu (150 milionů hledání za den v roce 2012), se rozhodl k opravdu revolučnímu kroku. Od roku 2014 hodlá pro hodnocení komerčních stránek přestat používat zpětné odkazy.
Alexander Sadovskiy, šéf divize vyhledávaní Yandexu, plánuje plné nasazení nového hodnocení stránek začátkem roku 2014. Testovat se bude doslova na ostro pro Moskvu a blízké okolí. Změny se dotknou pouze komerčních stránek. Ty nekomerční nejsou tolik ovlivněné, protože neinvestují velké peníze do linkbuildingu. Ostatně do SEO se v Rusku investuje 690 milionů dolarů za rok a vzhledem k tomu, že Yandex je/byl hodně ovlivňován právě zpětnými odkazy, dá se říct, že velká část jde právě do linkbuildingu.
Yandex údajně používá 800 faktorů k hodnocení stránky. 50 z toho je vázáno k zpětným odkazům. Alexander Sadovskiy věří, že to zas takový problém nebude vynechat těchto 50. Kdyby to ale problém nebyl vsadím se, že dnes už jak Seznam tak i Google toto zavedou. Pojem přirozený linkbuilding dnes v podstatě už neexistuje.
A co budou horké karty Yandexu? Behavioral factors (faktory chování), sociální signály, obsah, struktura dat a použitelnost. Alexander Sadovskiy se chce vypořádat s nešvarem kupování tweetů, FB like a různých sdílení. Veřejně sdělil, že Yandex už má proti tomu připravenou obranu, která bude nemilosrdně rozdávat penalizace. Vypadá to, že i Yandex vypustí začátkem roku 2014 svého medvěda, po kterém bude ruské SEO mrtvé. No uvidíme. Sám jsem velice zvědaví jak to dopadne.
Související články
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
3 tipy na automatické odkazy ve WordPress
Dnes bych se s vámi rád pod?lil o pár jednoduchých tip? jak automaticky a pr?b?žn? vytvá?et automaticky zp?tné odkazy pomocí WordPress a…
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…