V záři jsem přidal na 404M do div, který obsahuje text článku atribut id s hodnotou „reklama“. Výsledkem bylo, že většina pluginů na blokování reklamy jako je třeba AdBlock vymazaly text článku pro návštěvníky. V podstatě zůstala vidět v prostředním sloupci jen diskuze. A výsledek?
Pár lidí mi v horizontu týdnu napsalo, že mám rozbitý blog. To byli spíše jednotky. Když se mi 404M u ČH rozbil, protože robot co se přes něj prohnal vyčerpal všechnu paměť VMS, tak mi jich napsalo o dost více, během jedné hodiny. Začal jsem tak pochybovat o tom zdali u nás opravdu tolik lidí používá AdBlock. Podle zahraničních informací jsou to údajně až desítky procent.
Je ale pravda, že některé hodnoty se posunuly. Například míra opuštění stránky vzrostla o 2,52%. Počet stránek na návštěvu klesl o 5,1%. Nejvíce se to ovšem podepsalo na průměrné době strávené na stránce. Ta klesla z 2:39 na na 1:55 (27,09%).
Čísla však mohou být značně znehodnocena, protože mi začalo v porovnávaném období (20.9.2013 – 29.11.2013 vs 20.9.2012 – 29.11.2012) chodit daleko více lidí ze Seznamu a z Google naopak méně. Právě návštěvníci Seznamu většinou odcházejí rychle pryč, protože to co hledají zde nemám (wwwfacebook.com. – přes 260 přístupů, dopis s modrým pruhem, červené tlačítko atd.). Také jsem přišel za sledované období o více jak 1K návštěvníků z webtrhu, kde už netrávím tolik času vkládáním odpovědí na stále se opakující otázky, které jsem už popsal. I když asi by jsem zase mohl začít :)
Související články
Cookie lišta v PPC: jak uhlídat PPC kampan?
Že s novou opt-in cookie lištou klesnou tržby nam??ené v Google Analytics a PPC systémech si dal dohromady snad každý. V PPC komunit? celkem…
Pár post?eh? ke QUALCOMM
O?ekával jsem Santa Claus rally a místo toho p?išel celkem slušný propad, který tento týden umoc?uje ješt? nízká likvidita kv?li svátk?m.…
Jak v roce 2019 Wikipedia p?išla o 3 miliardy návšt?v z Google
Na hackernoon.com vyšel zajímavý ?lánek, který se v?nuje propadu návšt?vnosti Wikipedie v d?sledku nasazení Knowledge Graphs a Direct Answers.…