Zatímco se Microsoft chlubí jak kombo Yahoo! a Bing pomalu ale jistě ukusuje s koláče amerického vyhledávacího trhu, na nbcnews.com se objevila zajímavá zpráva. Bing má vážný problém s bojem proti spamu a malware. Údajně až 65% všech odkazů směřuje na stránky, kde můžete přijít k “úhoně”. Naproti tomu Google jich má “jen” 30%.
A co jsou to vlastně ty špatné stránky na které se můžeme dostat? Převážně se jedná o mezistránky plné neužitečného obsahu, který jsme ale hledali a na první pohled to vypadá, že je i to co chceme. Zřejmě mají na mysli linkfarmy, které se vytváří postupem času, podle toho na jaké dotazy chodí návštěvníci. Například vytažené informace o filmem s tlačítkem na stažení zdarma, které pokud rozeznáte od reklamy, tak vás přesune na další mezistránku. Není žádným překvapením, že takovýchto linkfarem jsou stovky tisíc, takže jednotlivých výsledků můžou být miliardy. Pořádná linkfarma je opravdový macek, na který rozhodně jeden soubor sitemap svou kapacitou nevystačí.
Zatímco Google se v rámci svého boje s black hat SEO už nějak přirozeně těchto stránek průběžně zbavuje, Bing bude mít rozhodně co dohánět. Google vs SEO spameři mají nabojovanou už více jak dekádu a obě strany se předhání kdo bude o krok napřed. Google za ty roky investuje každý rok pořádný balík peněz do zbrojení. Bing má tedy pořádný skluz. Pochybuju, že se s ním jeho větší konkurent podělí o know how.
Jenomže vyhledávače to mají často opravdu těžké. Musí myslet i za uživatele. Například vyskakující a překrývající plochy, které většinou dříve signalizovaly nebezpečnou reklamu, či snahu o přesunutí uživatele jinam, dnes používá každý druhý komerční server. Přiznám se, že často trefit se na malý křížek, když celou obrazovku překryje flash reklama, která řve, je opravdové umění. Jenomže vyhledávače prostě nemůžou jen tak vyhodit z výsledků csfd anebo aktualne. Rozdíl mezi stránkou s malým množství unikátního obsahu oplácaným velkou reklamou a MFA jaksi zmizel. Linkfarmy mají pomalu více unikátního obsahu než komerční weby nevalné slávy a většiny eshopů, které jen okopírují text od distributora. Kdo by také k těm stovkám produktů psal popisky že?
Související články
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Google najde a identifikuje více jak 25 miliard spam stránek každý den
P?ed pár dny Google vydal na svém blogu pro webmastery zprávu o tom jak bojoval se spamem a dalším závadným obsahem v roce 2019. A?koliv je…
Subreg (Gransy s.r.o.) ?elí zatím své nejv?tší krizi
Spole?nost Gransy s.r.o., která je známá hlavn? díky své služb? Subreg, byla cílem kybernetického útoku s vážnými d?sledky. Postižené…