Kolem onpage SEO je spousta mýtů. Osobně dávám přednost spíše praktičnosti, než některým „doporučením“. Na druhou stranu, občas něco rád zkusím jestli to třeba nefunguje. Rozhodně stojí za to, se nad některými i když často úsměvnými nápady pozastavit. Když jsem pak narazil na hlášku: „Odkazy na tvé stránce jsou tvá odpovědnost!“ tak mi to nedalo :)
Zřejmě všichni víte, že za zpětné odkazy na stránce můžete schytat penalizaci velice rychle. V podstatě se to učí na prvním stupni SEO školy. Odkazujeme pouze na důvěryhodné weby. To je fakt, žádná spekulace. Jenomže právě to základní, co jsme se učili už dávno, jaksi opomíjíme dodržovat. Čím je web starší, tím je problémovější to tak nějak sledovat. Hmm to je spíše výmluva :)
Pokud máte autoritativní web, kde jednotlivé podstránky dosahují zajímavých ranků, tak věřte tomu, že se najdou lidé, kterým se vyplatí jen kvůli tomu vašemu jednomu odkazu koupit smazanou doménu, na kterou odkazujete. Možná si řeknete, že je to blázen, ale existuje tržiště, kde se ranky používají jako platidlo. Může vám to být jedno, můžete se tomu smát, jenomže tak to je. A jako správný majitel webu by jste měli dbát alespoň na dobro vašich návštěvníků. Když si chce návštěvník kliknout na zdroj článku a místo na věděcký článek v angličtině se dostane na asijskou stránku, kde si to rozdávají lidé oblečení v kostýmech plyšových zvířat, tak to může mít za následek jeho újmu na psychickém zdraví.
Asi nejjednodušší je prevence. Monitorovat celý web a kontrolovat aktuálnost odkazu jednou za měsíc asi nikdo z nás jen tak nezvládne. Místo toho se vyplatí vsázet na prevenci. Než je doména smazána, tak si musí projít stádiem, kdy nefunguje. Takže kontrolovat odkazy, zdali jsou funkční je ideální.
Související články
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
SEO lišty - sliby a realita
“Niektorí konzultanti a firmy, ktoré sa venujú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), či webmasteri sa zúčastňujú nákupu a predaja…
Pagerank, Srank ani počet indexovaných stránek Googlem mě při nákupu odkazů nezajímají
Včera večer jsem po nějaké době procházel nabídky odkazů a reklamních ploch na webtrhu. Zaujalo mě, jak jsou stavěny inzeráty: “Bannery,…