Podle studie ACSI (American Customer Satisfaction Index) jsou lidé nejvíce spokojeni se sociální sítí Google plus. Ze 70 tisíc respondentů získal známku 78/100. Naproti tomu Facebook se propadl na 61/100. Oproti loňskému roku si pohoršil o 5 bodů a je nejhorší sledovanou sociální sítí.
Facebook si to u uživatelů nejvíce pokazil zavedení, Timeline. BFU klikající na všechno možné si najednou musel zvyknout na novou podobu vzhledu, která funguje trochu jinak, než samotná zeď. Facebook si ostatně u zavádění novinek servítky vůbec nebere. Politika “Prostě to používej, anebo vypadni” se lidem nelíbí, ale nic s tím nenadělají. Dokud nevznikne nějaké pohodlné prostředí, které by zvládalo komunikovat mezi jednotlivými sociálními sítěmi, zřejmě se také nic dít nebude.
19% dotázaných má také problém s reklamou na Facebooku. Ovšem to se všeobecně dá čekat. Reklama na službu jako je Facebook prostě patří. I když to cpaní příspěvků na zeď formou propagačních článků je celkem nepříjemné. Spousta lidí tyto články mimochodem hlásí jako nevyžádaný spam. BFU to nechápou neví o co se jedná.
Dalším problémem Facebooku je ochrana soukromí. Za tu dostal Facebook v průměru 5 bodů z 10. Že má Facebook zmateně navržené nastavení soukromí, které je nekompatibilní s BFU se ví už dávno. Navíc implicitně zobrazuje víc než je zdrávo. Vynucuje si po lidech aktualizovat stav a nutí je zadávat víc a víc osobních údajů. Když k tomu přidáme nadšené novináře, kteří rádi poukazují na případy zneužití osobních údajů na Facebooku není se čemu divit, že je FB hodnocený tak jak je. Na druhou stranu 18% responedntů dalo FB známku 9/10 a lepší.
Související články
Google plus kon?í
„We are shutting down Google+ for consumers.“ (Vypínáme Google+ pro uživatele), takto suše oznámil Google na svém oficiálním blogu konec…
Až polovina hledání v Google nevede ke kliku
Spole?nost Jumpshot zpracovává anonymizované data z oblíbeného bezpe?nostního balí?ku Avast. Ten dává pozor jaké stránky uživatel…
Online monitoring médií a sociálních sítí (nástroje zdarma)
Poslední dobou se roztrhl pytel s nejr?zn?jšími social media monitoring nástroji a neustále vznikají nové. Zatím bohužel neexistuje žádný…