Nejen WebŽurnál je v poslední době plný Facebooku. Mluví se o něm, píše se o něm. Všichni se předhánějí v radách, jak s ním zacházet, ale praktické využití v podnikání nebývá příliš zmiňováno. Proto se tento článek zaměří na srovnání čtyř velkých prodejců elektroniky na českém trhu a způsoby jejich propagace na Facebooku. Jedná se o firmy Alza, Mironet, Alfa Copmupter a Czech Computer.
Kompletní propagece e-shopu samozřejmě nelze postavit na jediné sociální síti. Jedná se pouze o jednu ze součástí tzv. marketingového mixu. Přesto vhodné využití může může přilákat nové zákazníky. Nicméně přilákání nových zákazníků není primárním cílem využití sociálních sítí. Hlavními cíly je vytvořit z obyčejných zákazníků věrné zákazníky a pěstovat povědomost o značce, tzv branding. Jak tedy dopadly jednotlivé firmy v našem miniprůzkumu?
Jednoznačně nejhůře zvládnutou prezentaci na Facebooku má obchod Mironet. Pokud zadáte do vyhledávání na Facebooku slovo Mironet vedle oficiální prezentace naleznete i zvláštní stránku Mironetu – Beroun, ta je paradoxně mnohem lépe zpracovaná než ta oficiální. Však posuďte sami, jaký na vás dělá dojem úvodní stránka oficiální prezentace. Přestože má Mironet poměrně vyvedeného a zapamatovatelného maskota, zde ho nijak nevyužívá. Tímto směre evidentě cesta nevede, 178 lidem se líbí, 3 příspěvky na zdi, 0 fotek.
Mnohem propracovanější prezentaci má už obchod Czech Computer. Na zdi jejich Facebookových stránek se pravidelně přibližně v intervalu čtyř dnů objevují nové zprávy. Tyto zprávy jsou zaměřeny ve většině případů na prezentaci prodávaných výrobků nebo na vyvolání diskuse. Takže poměrně často nalzeznete otázky typu: “Jak velký disk máte ve svém notebooku?”. Přestože k většině těchto otázek lidé nějaký ten komentář přidají, obvykle se žádné velké diskuse nekonají. Různé pozvánky na akce nebo soutěže jsou zde poměrně málo zastoupeny. Celkově je však prezentace aktualizovaná, poměrně obsáhlá a 1620 lidem se líbí. Menší problém by mohl nastat, pokud zadáte do vyhledávání na Facebooku Czech Computer, obchod nenaleznete, musíte zadat CZC. Tento problém částečně řeší odkaz na Facebook přimo na webu obchodu.
Související články
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…
Velký pr?zkum plat? v PPC oboru – ?esko 2018
Možná si pamatujete 8 let nazpátek, když m? zajímal stav ?eského trhu PPC agentur. Když jsem odcházel ze Seznamu z pozice team leadera v…
Jak zvýšit atraktivitu vaší prezentace?
Prezentace jsou jednou z velmi d?ležitých v?cí v podnikání. Slouží k p?edstavení vaší ?innosti, produkt? a služeb pro potenciální…