V dobách dávných jsem chvilku provozoval takový zajímavý obchodní model. Procházel jsem weby na freehostingu a vytipoval si zajímavé kousky. Provozovatele jsem pak oslovil s nabídkou webhostingu a vlastní domény. Navíc jako bonus měli dostat 50% z toho co vydělám.
Najít vhodného kandidáta nebylo vůbec složité. Zaměřil jsem se na diskuzní fóra a magazíny, které používaly toplist anebo jiné veřejně počítadlo přístupů. V té době jsem neměl ještě ani zdaleka takové zkušenosti jako mám teď. Ale říkal jsem si kde to žije tam můžou být peníze.
Když jsem se dohodnul s provozovatelem koupil jsem vhodný webhosting a doménu. Měl jsem s jedním provozovatelem domluvenou lepší cenu, takže mě vyšel webhosting co táhl PHPbb na 100 CZK/měsíc bez DPH. Celkové náklady tak na rok vycházely cca 1700 i s doménou (ještě jsem nebyl plátce DPH). Byla to sice na první pohled velká investice, ale ve většině případů se jednalo třeba o diskuzní fórum o mobilním telefonu s 800 – 1K přístupy/den.
Problém jsem měl s prodejem reklamy. V té době neexistoval Webtrh, takže jsem vsázel hlavně na Aukro. I tak se mi ale podařilo dostat náklady zpět za cca půl roku. Jenomže přišly i neúspěchy, kdy se na to majitel vykašlal, anebo jsem ho nemohl zastihnout aby umístil reklamu. No prostě ve výsledku nula od nuly pojde.
Související články
Jak se stát PPC?ka?em
Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…
Kdo je Martin Novotný a co má společného s Acomware?
Protože začínám v poslední době působit aktivněji ve společnosti Acomware, cítím potřebu vyjasnit zde moje vztahy s touto společností a…
Jeden zajímavý koncept reklamy
Když se objevil koncept pod?lánkové reklamy velice se mi líbil. Za pevnou ?ástku si snadno m?žete koupit reklamu na po?ád. Na rozdíl od…