Ve Špan?lsku se rozhodli zavést da? za agregování obsahu. Vzhledem k tomu, že byla mí?ená proti Google news, za?alo se jí ?íkat Google news tax. V platnost vstoupila 1.ledna 2015. Google na to reagoval prost? zrušením špan?lské verze Google news a dál nabízel jen výsledky vyhledávání. Asociaci vydavatel? novin se to nelíbilo, ale se stížností neusp?li . A jak to vypadá po p?l roce? Odborníci ?íkají – katastrofa.
Zatímco Google zas tak moc zrušení místní pobo?ky z?ejm? netrápí, tak ostatní agregátory zpráv ano a hodn?. N?které spole?nosti m?ní sv?j obchodní model, aby se nové dani vyhnuly, jiné to prost? zabalily. Zna?ky jako Zite a Flipboard které zvažovaly vstup na špan?lský trh si to rozmyslely.
P?edn? p?išli o zdroj návšt?vnosti. N?kte?í lidé prost? preferují p?ístup na r?zné weby p?es agregátory. Výsledkem je tedy mén? pen?z z reklamy. Efekt byl tedy opa?ný, než v co asociace vydavatel? novin doufala – tedy více pen?z. Ubylo návšt?vník?, impresí a tedy i pen?z.
Další problém mají menší magazíny a noviny. Agregátory obsahu jsou cesta jak získat návšt?vnost zdarma a vybudovat si jméno. Musí tedy vsázet na ostatní kanály anebo zainvestovat do reklamy. Úbytek konkurence rozhodn? trhu neprospívá.
Související články
Podíl seznamu nám nějak klesá
Dneska jsem se zase jednou dostal na blog fulltextu seznamu. Je tam žádost o hlas v anketě křišťálová lupa. Krom super příspěvku na prvním…
Google v roce 2018 zrušil 2,3 miliardy reklam
Google musí každý den bojovat s miliony reklam, které porušují jeho pravidla. Stojí jej to nemalé náklady na lidi i techniku. Ovšem bez toho…
Co je E-A-T skóre a pro? se v SEO za?íná stále více ?ešit
Poslední dobou jsem za?al narážet stále ?ast?ji na pojem EAT (E-A-T) skóre a jak je neskute?n? d?ležité pro rok 2019. Nejsem zrovna moc…