Smrčci, aneb Vánoční lekce z kreativity

podnikanivusa.com, 18. prosince 2010 ve 07:27:16, 111x přečteno

V českých médiích se před Vánoci objevuje reklama ve které vystupují dva Smrčci. Je na pokračování. A na YouTube a podobných médiích jí k dnešnímu dni dohromady shlédlo přes milion lidí.

Nechci tady rozebírat co zrovna reklama propaguje. Ale kvalita té reklamy je velice dobrá, skoro bych řekl, že se podstatně liší od všeho, co jsem za poslední rok viděl. A co mě na ní udivuje je také to, že je populární navzdory faktu, že nepoužívá žádné klasické triky, díky kterým reklamy obvykle přitahují pozornost. Fyzicky v ní nevystupuje žádná sportovní, ani filmová hvězda. Nejsou v ní nahé ženy. Nehrají v ní malé děti. Ani nepropaguje žádnou funky-super-special novinku. Je postavená čistě na příběhu. Který je pro mě… fascinující.

Co mi ale nejde do hlavy, je to pozadí. Proč? Kvůli tomu, jak mohla taková reklama vůbec vzniknout. Protože, když se nad tím zamyslíte, tak je to naprostý non-sense. No zkuste si to představit sami: Jste ředitelem reklamní agentury. Vaše firma má vyrobit reklamu pro jednoho z největších zákazníků. Přijde za Vámi kreativec Novák, který dohromady nikdy nic pořádného neudělal, akorát měl kecy. A ten Vám předloží nápad na reklamu, která bude mít zhruba tento scénář: “Bude před Vánoci. Budou dva smrčci. Jeden bude stát v lese. Druhý bude ve sklepě, v krabici. Ten první bude ze dřeva a druhý z umělé hmoty. Smrčci si budou telefonovat mobilem a budou mít na sebe hlášky typu: “Smrčku, přijdu si pro Tebe s pilou! Už brzo!” nebo “Vy jste budík za všechny šišky”. A bude to na pokračování a bude to bezva.

A teď mi řekněte, kdo z Vás by to schválil? Při tomto zadání musí mít ta logická část Vašeho mozku zákonitě pohotovost. A podle toho byste asi měli také zachovat. Když budete ředitel typu Macho, budete si akorát vroucně přát, aby kreativec Novák nestihl utéct, než naládujete kulovnici po dědečkovi. Když budete ředitel Aliby-fair (-play), necháte svolat poradu, na které dáte kolektivně hlasovat – no a s kolektivním zadostiučiněním vyberete jiný nápad.

Pokračování na: podnikanivusa.com

Související články

Emoji aneb smajlíky se vracejí

Emoji (japonsky ???, což údajn? znamená obrázek) za?al od verze 4.2 podporovat WordPress. Což je fajn, protože bez podpory zp?sobovaly…

Vánoční seriál Ga’s al Rhula: Udělejte ze SEO součást vašeho marketingu

Minulý rok jsem řešil jednu zajímavou otázku. Majitel jednoho zcela legálního eshopu uvažoval o umístění zhruba deseti článků o…

Vanoce v Americe

S tim jak mame obrovske mnozstvi prace tak na me moc vanocni atmosfera nepada. Spocital jsem kolik mame zamestnancu. Aktualni cislo je 113. A znovu…


Komentáře

(nezobrazuje se)