Sledujeme email anebo co nám ukazují statistiky emailových kampaní
blog.ataxo.cz, 29. září 2010 ve 11:58:33,Z předchozích článků o email marketingu už víme jak získat seznam příjemců i jak newsletter vytvořit. Po rozeslání emailové kampaně nastává fáze sledování a vyhodnocování rozesílky.
Pro správné vyhodnocení kampaně je nutné znát co přesně jednotlivé statistiky znamenají a jak údaje v nich vlastně interpretovat. To je velmi důležité pro další plánování kampaní a zvyšování jejich výkonnosti.
Prvním ukazatelem úspěšnosti rozesílky je počet doručení. Tedy množství skutečně doručených emailů adresátům z původní databáze. Čím kvalitnější databáze, tím by měl být počet doručení vyšší. Pokud rozesíláte emailovou kampaň poprvé, dá se očekávat větší procento nedoručených emailů. Prvním mailingem se často databáze pročistí, ale následující rozesílky (v případě, že použijete totožnou databázi) by už měly mít procento doručených emailů vyšší.
Jedním ze základních ukazatelů úspěšnosti celé kampaně je považován počet otevřených emailů, nebo-li tzv. Open rate. Tento údaj je také často přeceňován. Ukazuje nám kolik příjemců si email prokazatelně otevřelo. A u slovíčka „prokazatelně“ je právě často zádrhel, ze kterého pramení i zmíněná přeceňovanost. Abychom dokázali tento údaj vůbec odsledovat, obsahují všechny emailové kampaně v těle zprávy neviditelný obrázek. V případě, že se tento obrázek načte, pošle informaci o přečtení emailu. Každý emailový klient nebo freemailové služby (například Gmail nebo Seznam email) mají ale různě nastaveny tzv. ochrany soukromí. Proto často automaticky blokují načtení vzdálených obrázků nebo vyžadují od uživatele potvrzení, že odesílatel je pro ně důvěryhodný. Toho si mnoho lidí ale ani nevšimne nebo záměrně na toto potvrzení neklikne. To, že se obrázek nenačte, však neznamená, že si příjemce email neotevřel. Proto skutečná hodnota Open rate je vyšší než je statistiky ukazují.
Související články
Co nám ?ekl o .cz domén? oficiální CZ.NIC Domain Report 2019
Doména .cz to nem?la v roce 2019 lehké. Vstupovala do n?j totiž o 20 CZK (16 %) dražší. CZ.NIC navíc celkem nevhodn? zd?vodnil její zdražení…
Ultimátní test webhosting? – ?íjen2019
Máme za sebou pátý m?síc Ultimátního testu webhostingu. Z omezeného ?asu, který na n?j mám, jsem v?tšinu v?noval programování pluginu do…
Zonky za?ali rozesílat celkem povedený p?ehled portfólia
Dnes mi ze Zonky p?išel email „Vaše portfolio na Zonky“. Jedná se o p?ehled toho jak si vedete v porovnání s ostatními, jednoduchá analýza…