Rozšířené kampaně: AdWords už nebudou jako dřív

vetrovka.cz, 12. února 2013 ve 07:30:24, 30x přečteno
Rozšířené kampaně: AdWords už nebudou jako dřív

Informace, že způsob práce s kampaněmi v Google AdWords se radikálně změní vás nejspíš neminula. 6 února Google spustil Rozšířené kampaně (v původním znění Enhanced Campaigns) a je to změna obrovská. Google tak reaguje na způsob jakým uživatelé používají různá zařízení a soustřeďuje se více na mobily (kvůli jejich stále rostoucímu podílu) a zjednodušení správy napříč zařízeními. Zároveň reflektuje potřeby inzerentů zobrazovat reklamy podle kontextu, v jakém se právě uživatel nachází a opět zjednodušit způsoby, jakým mu podáme jinou nabídku v závislosti na místě, čase nebo zařízení, ve kterém se mu reklama zobrazí. K tomu všemu ještě přibudou nové a lepší možnosti reportingu a také nové typy konverzí. Jaké konkrétní novinky nás tedy čekají?

Pokud jsme dříve chtěli nabízet v závislosti na výkonu kampaní jinou cenu v Praze a jinou v Brně, museli jsme vytvořit duplicitní kampaně. Jednu zacílit na Prahu, druhou na Brno a upravit ceny. Podobně v případě separátních kampaní cílených do mobilů vedle klasických desktopových. Tohle nyní bude možné na úrovni jedné kampaně. Zkrátka si v rámci jedné kampaně nastavíte o kolik se má cena pro daný čas, místo nebo zařízení zvýšit nebo snížit. Pro oblasti a čas je možné snížit až o 90 %, zvýšit až o 900 %. Pro mobily je možné snížit až o 90 % a zvýšit až o 300 %. Plus je možné nastavit snížení o 100 %, jinými slovy zabránit zobrazování v mobilech.

Tohle zní na první pohled velmi dobře. Velmi běžné jsou případy, kdy se kupř. vyplácí cílit s jinou cenou na různé oblasti v ČR, ale v současné podobě kampaní je to exekutivně trochu náročné – kampaň nejdříve sice snadno duplikujete, později ale třeba přidávání slov musíte dělat dvakrát (nebo víckrát), což má velkou šanci skončit tím, že vám brzo někde něco zůstane nezduplikované.

To by bylo krásné, ale pokud jste dávali pozor, všimli jste si, že multiplikátor ceny se nastavuje pro celou kampaň. To je podle mě totální nesmysl. Můžu tak například říci, že v mobilech chci nabízet cenu o 20 % nižší, než v desktopech, ale říkám to plošně, pro celou kampaň. Nemůžu říct, že tohle konkrétní slovo (sestava) má v mobilech lepší výkon a proto za něj nabídnu víc, zatímco něco jiného funguje v mobilech hůř, tak za to nabízím méně. Podobně budu plošně tvrdit, že Olomouc má vždycky lepší výkon než Praha, proto nabízím víc. Google jako by vůbec nepřipouštěl možnost, která je ale jednoznačně přítomnou skutečností, že zatímco část kampaně funguje pro danou oblast, čas, zařízení lépe, jiná část hůře. Skoro mě napadá, že pak začnu kampaně strukturovat podle výkonu v jednotlivých zařízeních a jsme tam, kde jsme byli – hromada kampaní.

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

8 způsobů jak vydělávat na internetu

V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…

Reklamy sdílené napříč sestavami i kampaněmi

Používáte ve více sestavách stejný reklamní text a nebaví vás ho do sestav rozkopírovávat při spouštění reklamy i každé její…


Komentáře

(nezobrazuje se)