Jen velmi malé procento českých e-shopů nabízí své zboží i polským zákazníkům. Ačkoliv je nám polský trh z hlediska chování a myšlení kupujících velmi blízký, zůstává pro drtivou většinu e-prodejců místem zapovězeným. Z hlediska expanze na zahraniční trhy se přitom jedná po Slovensku o nejpřirozenější směr. Většinu prodejců nejspíše odrazuje strach z neznámého prostředí a jazyková bariéra. Pokud vlastníte e-shop a máte dojem, že jste pro své podnikání udělali v daném česko-slovenském teritoriu maximum, jsou následující řádky určeny především vám.
Princip zbožových vyhledavačů je stejný, jak jsme zvyklí z našich končin. Platí se většinou za klik (tzn. za přivedeného návštěvníka) z předem dobitého kreditu. Cena prokliku a minimální výše dobití kreditu se případ od případu liší.
Nemalý počet polských katalogů umožňuje pouze placený zápis. Ve většině případů se jedná o částku max. do 5 zł, existují ale i registrace za cca 11 zł. Pro urychlení celého procesu registrace se platba příslušné částky provádí prostřednictvím SMS. Bankovní převody jsou používány velmi zřídka, což je u takto nízkých částek pochopitelné.
Významnější oborové katalogy obvykle představují poměrně kvalitní zdroj zpětných odkazů i přímé návštěvnosti, je tedy vhodné do nich propagovaný web zaregistrovat.
Související články
Shoptet plní nevy??ená p?ání
Na za?átku všeho byla naše vize smazání rozdíl? mezi prodejem v online a offline sv?t?. P?edstavte si, jak spravujete vše kolem prodeje na…
Co p?inesla p?íru?ka pro za?ínající eshopa?e?
Když jsme spoušt?li náš první e-shop, tedy vlastn? M?jPrvníEshop.cz, zám?r byl jasný – p?ipravit jedny stránky s ucelenými informacemi pro…
E-commerce – sledujete sv?j e-shop?
M??ení výkonnosti elektronického obchodu (tzv. e-commerce) je klí?ovou sou?ástí Google Analytics pro provozovatele internetových obchod?.…