Poslední dobou mám pocit, že nějak přibylo otravných popup oken. Ne taková ta reklamní klasika ze začátku minulé dekády. Spíše různé „přihlaste s k odběru emailem“, „následujte nás na sociálních sítích“ a podobně. Občas to na mě vyskočí když scrolluju dolů při čtení článku na některých odborných blogech.
Nechci se rozepisovat že mi to vadí, pokud stojím o obsah tak to prostě musí člověk přetrpět a odkliknout. Pokud jsem na něčí stránce, kde mě zajímá obsah, tak hold musím respektovat jeho „pojetí reklamy a propagace“. Spíše přemýšlím jestli to opravdu funguje, takhle otravovat lidi. Získám tím více followerů? Shromáždím více emailových adres? Stojí to vůbec za to?
Zatímco sociální sítě jsou dobrým způsobem jak šířit myšlenku a získávat tak nové návštěvníky, tak legálně sesbírané emaily se mohou stát doslova zlatým dolem. Stačí když to umíte a hlavně se toho nebojíte. Pro některé firmy se prý vyplatí mít člověka, který po rozeslání newslettreru odpovídá na dotazy a vytváří individuální nabídky. Má pečlivě uspořádanou databázi klientů a ví o nich spoustu informaci, čímž působí velice důvěryhodně. Například ví kdy s kým co probíral, jakou mu dal slevu, jak mu pomohl se zákaznickou podporou anebo popozdržel zrušení služby. Tohle není sci-fi ale profesionální marketingová práce člověka co je na to vytrénován a má praxi.
Reklamy se člověk snaží dávat na stránku tak akorát. Aby byla vidět, měla efekt ale zároveň aby neotravovala.Našel jsem pár hezkých experimentů, kde se zobrazí reklama na třeba 5 vteřin s nápisem, že se načítají položky stránek a aktuální progress. Pak zajela zpět do menšího formátu. Ačkoliv se mi to velice líbilo, při přechodu na Xtou stránku už to bylo otravné. Tak nějak už jsem si zvykl číst i při nahrávání některých multimédii.
Související články
Jak se zbavit otravných eu lišt pomocí AdBlock
Ne?ekal jsem, že mi budou eu lišty až tak vadit. P?ijdete na stránku a vysko?í na vás. Bezmyšlenkovit? kliknete na rozumím, souhlasím, ok,…
Firefox zkouší addon, který zabrání Facebooku vás sledovat
Internetové prohlíže?e už dávno nejsou jeden jako druhý. P?edhán?jí se v r?zných vylepšeních, které vám u konkurence budou chyb?t.…
AdSense po GDPR – bez souhlasu bude znamenat návrat ke kontextové reklam?
GDRP klepe na dve?e. Za 26 dní (25. 5. 2018) už nebudete moct nikdo ukládat osobní data ob?an EU bez jejich souhlas?. Také se osobní data…