A to takove, ze bych ani netusil, ze existuji. V komentarich casto vidim, ze lide maji strach budovat firmu kvuli personalnim problemum (se zamestnanci). Mysli si, ze cim vetsi firma tim vice starosti. S tim mam obracenou zkusenost. Cim vice lidi, tim vice se ztrati, kdyz nahodou nekdo nepracuje na 100%. Cim vetsi firma tim vice muzete mit lajdaku a porad to bude fungovat (nerikam, ze to je dobry zpusob jak podnikat). Ale je to tak. U male firmy staci jeden nespolehlivy zamestnanec a ohrozi to celou firmu. Treba u firmy, kde je pouze majitel a jeden zamestanec. Majitel onemocni a zamestnanec neprijde do prace. A firma nefunguje.
Takze problemy se zamestnanci nejsou nejak vyznamne. Ale objevuji se jine veci. Treba me prekvapilo, jak funguji tzv. merchant ucty (prijimani platebnich karet).
V USA maji firmy co poskytuji merchant ucty sva pravidla podle kterych posuzuji risk. Kdyz vam vyrazne stoupne obrat tak se stavate vice rizikovym zakaznikem. Misto gratulaci a lepsich podminek se muzete potkat s obracenym pristupem. Merchant firma vam treba bude chtit zadrzovat vice penez jako zalohu. Nebo zvedne poplatky. Budou po vas chcit vice dokumentu (danova priznani, par mesicu vypisu z banky). Najednou vas zacnou sledovat a mit strach.
Ta prvni hranice je, kdyz prijimate pres milion dolaru rocne pres platebni karty. To je jeste relativne jednoducha hranice, kdyz staci dodat par papiru navic. Horsi je magicke cislo pres 3 miliony dolaru pres kreditky. Jen pro upresneni bavim se jen o 100% online transakcich. Ty jsou povazovane za mnohem riskantnejsi nez platby nekde v obchode, kde ma zakaznik kartu u sebe. Merchant firmy vam zacnou pitvat kazdou vetu co mate na webu a hledat “red flags”. Nesmite mit moc refunds (vraceni penez). I kdyz vracite penize legitimne, tak pro merchant firmu je to znameni, ze jsou zakaznici nespokojeni a musite jim vracet penize. Nesmite mit chargebacks (ze lidi zavolaji na kreditku, ze chteji penize zpet). Kdyz vam chargebacks presahnou treba 1% z transakci tak vam merchant ucet uplne zrusi.
Související články
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…
Jak mi jde investování XXVIII. – shrnutí za listopad 2021
Listopad byl hlavn? o hlášení hospodá?ských výsledk?. N?co spadlo a já toho využil, n?co narostlo a m?l jsem z toho dobrý pocit. Koncem…
Co je branding a jaké má p?ínosy?
R?st vašeho podnikání nebo jakéhokoliv projektu závisí z velké ?ásti na úsp?šné strategii budování zna?ky. To si samoz?ejm? drtivá…