Predstaveni projektu na prodej vina (prislo emailem)
podnikanivusa.com, 22. března 2012 ve 21:15:13,Po letech manažerské práce v gastronomii – naposledy jsem pomáhal jako konzultant s řízením chodu nového **** hotelu v Harrachově jsem se rozhodl profesně se více věnovat Apple technologiím (můj koníček) a konzultacím v oblasti managementu, IT a webu. V létě jsem se vydal se svým kamarádem Petrem na jih Francie, kde má přátele, kteří provozují malé rodinné vinařství ve vesničce Aiguéze. Tamní atmosféra mně uchvátila – myslivci zastřelili divočáka a pozvali celou vesnici na večerní grilování. Každá rodina si přinesla vlastní předkrmy a víno, lidé si vzájemně nabízeli své dobroty (od domácí kachní paštiky po meruňkový koláč). Když jsme odjížděli, tak nás vinař požádal jestli bychom nezkusili nějaká jeho vína a vína z okolí dovézt do Čech.
A tady už nastupuje tvrdý business – využil jsem kontaktů ze svého předchozího působení a setkal jsem se nákupčím jednoho z řetězců a nestačil jsem se divit, jak se podmínky díky větší koncentraci řetězců přitvrdily. V podstatě to vypadá tak, že jako dodavatel přebíráte všechny rizika – zboží musíte dodat v jakémkoli množství za min. ceny bez záruky, že se vůbec prodá a nemluvě o různých poplatcích splatných předem, zpětných bonusech a marketingových příspěvcích. O něco lepší je to v restauracích, kde víno od malého vinaře uvítají, aby zákazníci nemohli snadno zjistit jeho maloobchodní cenu. K tomu ovšem musíte přidat vinotéku a víno na sklad. Poměrně rozšířeným nešvarem je, že provozní (nikoliv majitel) pokud vybere vaše víno, tak chce každý měsíc “bakšiš” pro sebe (nebo jak to nazvat).
Hledal jsem tedy způsob jak víno dostat přímo ke koncovým zákazníkům. S určitými pochybami jsem zkusil oslovit i slevové servery, které v loňském roce v ČR byli nejrychleji rostoucím prodejním kanálem, ale brzy jsem zjistil, že je nezajímá moc obsah lahví, ale hlavně jejich optimální cena, za kterou kupuje víno nejvíc kupujících. Samozřejmě nás napadl eshop – tam ovšem potřebujete poměrně širokou nabídku a vše mít skladem. Pátrali jsme po způsobech distribuce i v zahraničí – v USA jsou poměrně rozšířené vinné kluby, které distribuují svým členům jednou za X měsíců předem neznámá vína za pevnou cenu. Tento způsob jsme konzultovali se spoustou kamarádů a známých, ale v ČR málokdo chce kupovat zajíce v pytli. Potkali jsme se i jedním sommeliérem, který pravidelně pořádá ochutnávky a potom objednaná vína sám rozváží zákazníkům (po Praze). Někteří jeho zákazníci nemají tolik času navštěvovat ochutnávky a raději tak dají na jeho úsudek a on jim podle preferencí víno doveze. To byl ten moment kdy nám došlo, že bychom něco takového mohli realizovat efektivněji přes web. Díky tomu budeme schopni minimalizovat skladové zásoby a víno nabízet za nižší ceny. Problém byl i nalézt vhodné balení – ale podařilo se – viz http://www.youtube.com/watch?v=bGLIMDsUeDE&feature=youtu.be
Výhodou ČR oproti USA je i kratší geografické vzdálenosti a tak se chceme se zákazníky i potkávat na různých gurmánských akcích, pořádat výlety za vínem atd. a to vše v rámci klubu do kterého bude vstup pouze na pozvání již stávajícího člena. První zájemci se mohou hlásit už na signup.vyvrtka24.cz, pro ty nejaktivnější máme připravené dárky.
Související články
Predstaveni projektu Futurello
pravideln? ?tu tenhle blog a hodn? m? inspiroval v mé vlastní podnikatelské dráze. Taky ti gratuluju k nedávnému prodeji, prost? paráda! Cht?l…
Prodané .cz domény 29. b?ezna – 4. dubna 2021
Tento týden tu máme velmi hezký prodej na Subreg. Doména podminky.cz se zde prodala za 12K CZK. Vypadá to že doména už je p?evedena na nového…
Prodané .cz domény 29. ?ervna – 5. ?ervence
Pomalu nám za?ínají prázdniny, což se v?tšinou na aukcích expirovaných .cz domén moc neprojeví. Klesá však aktivita p?ímých prodej?. Na…