Dneska jsem chtěl napsat nějaký zajímavý článek, ke kterému by se dalo fajn podiskutovat, ale nějak se mi nedaří nic pořádného sesmolit dohromady a žádné zajímavosti z domainingu jsem taky neobjevil. Spíše je všechno tak při starém a nuda. Alespoň že je to špatné počasí a zvedá se počet prokliků na adsense na finančních minisites. No když už jsem to teda nakousl…
Já jsem teď trochu rozšiřoval nenápadně svoji sbírku minisites zaměřených na úvěry. Sice jsem si ze začátku musel nastudovat nějaké materiály, ale pak už je to jak psát PR články, prostě se vaše mysl promění v generátor nějakého smysluplného textu a jeden a ten samí článek píšete pořád dokola a dokola. Zajímavé je, ale jak si tyto minisites vedou. Podle zkušeností z dřívejška už nevsázím jen seznam, ale nakoupil jsem nějaké zpětné odkazy a levnou reklamu. Takže nějaké výkyvy na seznamu sice zamrzí, ale nejsou zas tak podstatné. Největší zisky jsou v období před výplatou, když se mluví o špatné ekonomické situaci v televizi nebo propouštění a samozřejmě když je depresivní počasí. Minisites jsou konstruované hlavně na informační bázi a zaměřené na lidi, kteří chtějí mít v něčem jasno a hledají detaily (vysvětlování pojmů). Dokonce jsem zaznamenal i returning trafic, což je fajn, ale na druhou stranu pokud by jsem se zaměřil spíše na lidi, kteří už si rovnou chtějí půjčit mohl by sem více tlačit na affiliate a rovnou nabízet nějaké formuláře. A to mě dovádí k další úvaze…
U developování geo domén jsem narazil na zajímavou věc a to je, že pouhé upravené data z wikipedie jsou sice dobrý lákadlem a dá se získat slušný trafik, ale jediné co získám je banda středoškoláků, co se jim nechce psát vlastní referát (zájezdy je nelákají). Navíc se musím prát s poměrně velkou konkurencí na seznamu, což u menších projektů je zbytečné. Místo toho se vyplatí cílit na „neviditelné fráze“. Tj. fráze, které na seznamu hledá třeba jen pár lidí, ale dobře se za ně platí. Takže místo brutálního developování domény o Anglii, kde toho bude hodně se vyplatí na doméně zaměřit na fráze letenky Praha nějaké letiště v UK, zájezdy nějaký zapdákov v Anglii. V ideální případě se prostě návštěvník vyděsí podobně jako u MFA a klikne na reklamu, anebo mu tam můžete naservírovat rovnou nějaký formulář. Ty nejlepší místa jsou už vyžrané a místo pokrývání všeho se vyplatí zaměřit jen na pár specifických věcí. Teda pokud máte nervy na click rate přes 50% u adsense, tady totiž nebudou studenti, aby ředili trafik na přijatelných 5%
Ještě přidám jeden malý postřeh. Jak jistě víte tak google docela dost dá na doménu a platí to i o adsense. Když jsem dělal moje úvěrové minisites, tak při testování mě furt skákali nějaké polské reklamy na server techniku. Samozřejmě jsem je testoval na localhostu. Jen by mě zajímalo, jak odvodil adsense tu polštinu. Tohle samozřejmě platí pouze pro situaci než si stránku pořádně osahá adsense bot, ten pak už připraví pořádné cílení. Ale celkem by mě zajímalo jak by se choval v případě kdy by adsense reklama byla na zabezpečené stránce, kde nemá přístup k textu :)
Související články
Lockheed Martin ($LMT) – Q4/2022
Dnes reportovala kvartální výsledky spole?nost Lockheed Martin ($LMT), ve které mám menší pozici (cca 2,5 %) v rámci mého dividendového…
Jaká byla 7. WordPress konference
V sobotu prob?hla 7. WordPress konference na jejíž organizaci jsem m?l tu ?est se podílet. Po?ádala se v rámci Dní otev?ených dve?í WEDOS…
Sobotní nemyšlení na 404m
Je sobota a konec měsíce. Co jsem chtěl stihnout to jsem stihnul a co ne to jsem odložil na další měsíc. Takže vlastně plním plán na 100%.…