Bývávaly časy, kdy se negativní zkušenost řešila zasláním dopisu majitelům firmy. V dnešní době sociálních médií však dokáže jeden člověk vytvořit velice silný a hlavně nepříjemný tlak, který se může negativně odrazit na celé image firmy. Zvláště nedořešené problémy a nevyjasněné události se stávají argumentem i pro malicherné spory.
Bojovat s pomluvami je jako bojovat s hydrou. Jednu hlavu useknete a další dvě narostou. Navíc silové řešení jako jsou výhrůžky žalobou jsou často kontraproduktivní. Lidé mají rádi, když se společnost stará o svou reputaci, ale nesmí při tom jít přes mrtvoly.
Veřejné vyhrožovat žalobami majiteli fóra, na kterém se objevil příspěvek nějakého anonyma téměř vždy znamená poštvání celé komunity proti sobě. Navíc nemusí vždy zabrat. Ne každý se takové výhrůžky zalekne. Co je tedy lepší, napsat tiskovou zprávu anebo se začít hájit?
Možná to bude znít divně ale i na internetu většina lidí nevyhledává konflikty. Proto v případě problémů je lepší nemluvit obecně ale konkrétně a to i když musíte mluvit k davu. Tedy dostanete na fóru reakci od X lidí, pak odepíšete X lidem a jmenujete je při odpovědi. Většina lidí zkouší v davu „výkřiky do vzduchu“, ale jakmile dojde na věcnou argumentaci 1 vs 1 snaží se diskuzi vyhnout. Nesmíte být ale ofenzivní, musíte jim dát prostor vycouvat. Nejsou to vaši nepřátelé jen diskutující protistrana. Efektivnější je vždy diskutovat s nezasvěcenými s nadhledem, možná i s příměsí humoru. Naopak problémového člověka, který to vyvolal a má zaujatý názor krátkými argumenty odzbrojovat. Co nejméně s ním mluvit. Když nebude mít argumenty budou to jen prázdné argumenty. Jakmile budete mít pocit, že už diskuze nemá nadále smysl a vše bylo řečeno zkuste kontaktovat majitele fóra ať diskuzi uzavře, anebo výměnu komentářů s problémovým jedincem protahujte až „vyšumí“. Samozřejmě s ostatními s kterými se dá normálně mluvit diskutujte s nadhledem. Není nad to si získat nové přátele :)
Související články
P?ír?stek do dividendového portfolia – Lumen Technologies ($LUMN)
Spole?nost Lumen Technologies, Inc. ($LUMN) se mi pom?rn? ?asto objevovala v r?zných vizualizacích trhu jako ideální kandidát do dividendového…
Google v roce 2018 zrušil 2,3 miliardy reklam
Google musí každý den bojovat s miliony reklam, které porušují jeho pravidla. Stojí jej to nemalé náklady na lidi i techniku. Ovšem bez toho…
Sobotní zamyšlení nad sociálními bublinami
Když jsem chodil na st?ední, bez práva volit, tak se m?j sv?t se to?il kolem DrD, hrání a kšeftování s MTG, streetbalu a na po?íta?i jsem…