Aby se stala cílem UDRP doména, která se prodala za 1,25 milionů USD se nestane každý den. Společnost Fotocom Société Anonyme se rozhodla zahájit doménový spor o jednu z nejdražších domén na světě – photo.com, protože je podobná s jejich foto.com. Photo.com byla v roce 2010 prodána za 1,25 milionů USD přes Moniker. Její dnešní cena, tak bude vyšší.
Doménové spory se řeší pomocí UDRP (Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy) od roku 1999. Jedná se o arbitrážní řízení a má řešit spor rychle a bez zbytečných nákladů v porovnání s klasickou soudní cestou. Výsledek by měl být znám maximálně do dvou měsíců. Účelem samozřejmě je ochránit majitele ochranné známky.
Problémem s arbitrážemi je však takzvaný reverse domain name hijacking. V podstatě jde o to, že si pořídíte ochranou známku za účelem získání domény. Samozřejmě to platí i když je doména podobná (zaměnitelná) s ochrannou známkou. Což může být i tento případ. Teoreticky by tak toto byl pokus o získání zatím nejdražší domény přes reverse domain name hijacking v historii internetových domén.
Související články
Microsoft jde po Kinect doménách
Boj o domény je v dnešním online světě celkem běžná záležitost. Ať se snaží majitel TM sebevíc nikdy nemá šanci podchytit všechny…
TOP 100 nejdražších domén 2010
Na dnjournal.com vyšel seznam nejdražších prodaných domén za rok 2010, alespoň ten který je veřejný a potvrzený. O mnoha prodejích sem se…
I o dvouznakovou .com m?žete p?ijít v UDRP
Zajímavý výsledek m?l spor o dvouznakovou doménu ZT.com, kv?li údajnému cybersquattingu. The Zippertubing Company (????“???”) v UDRP…