Tak nám google oficiálně, prostřednictvím svého blogu, oznámil že se už brzo dočkáme legendárního Panda Farmera. Podle oficiálního vyjádření by měl zasáhnout 6 – 9% výsledků vyhledávání na Google, což by v porovnání s anglickým internetem nemělo být tak moc. Ačkoliv je v blog napsáno, že Panda Farmer zasáhl 12% anglického internetu, moc by jsem tomu nevěřil. Na odborných blozích se spíše píše o 16%. V některých článcích jsem zahlédl i spekulace o 20%, což je jedna pětina.
Výsledky jsou rozporuplné. Upravený algoritmus si nebere servítky. Je jedno jak dlouho je váš web na internetu, anebo jakou má autoritu. Rovněž je jedno, jestli máte 50 tisíc stránek anebo jen pár desítek. Panda Farmer to nerozlišuje. Likviduje cokoliv co by mohlo mít cokoliv spojeného s obsahovou farmou. Na oficiálním fóru ve vlákně Think you’re affected by the recent algorithm change? Post here. je přes 5600 příspěvků. Nutno dodat že spousta z nich není zrovna moc lichotivých.
Původní myšlenkou Panda Farmera bylo likvidovat obsahové farmy, automaticky generovaný obsah a nekvalitní texty. Většina lidí se na něj těšila, protože by se uvolnilo místo v SERP pro kvalitnější obsah a také různé autoritativní stránky, které rychle kradou obsah by zmizely. Bouhžel po spuštění přišlo velké rozčarování. Zdálo se, že google některé části algoritmu poněkud utáhl víc než je zdrávo. Hodně lidí bylo podle mě oprávněně naštváno, protože část jejich stránek zmizela s indexu. Nevím nakolik to zasáhlo protivníka, ale stránek co kradou obsah je stále dost. Prakticky denně se objevovaly a objevují stížnosti na „nekalé“ stránky s kterými Panda prý nic nedělá, ale majitelé originálních textů jsou penalizováni. Takže je Panda Farmer přirovnáván spíše k zbrani hromadného ničení, která se občas mine.
Ok jak to tedy vlastně funguje a co konkrétně nám hrozí? Základem Panda Farmera na který si musíme dát pozor je testování duplicity obsahové struktury našeho webu. Nejedná se tedy přímo o duplicitní texty, ale duplicitní témata. Pokud píšete stále o tom samém tématu, tak je dost možné, že to váš web odnese. Google tady argumentuje tím, že místo mnoha článku o jednom tématu, máte napsat jeden velký, kvalitní a komplexní. No jo jenomže některá témata je hold nutno aktualizovat, anebo se vyvíjí. Prostě je tu dost velký prostor pro spekulace. Google se navíc schovává za slovní spojení kvalitní unikátní obsah, které toho moc nenapoví.
Související články
Rozpandujme si události posledních dnů
Včera Google zamíchal pořadím výsledků více než obvykle. Pozornost tak na sebe strhl můj včerejší článek o nově vypuštěné Antispam…
Pár aktualit a tipů
Klasická porce aktualit, kterou se snažím dávát dohromady každý týden, dnes nebude pouze o nejnovějších funkcích, programech apod., ale…
Pár informací k Panda Farmer
Ohledně Google Pandy je pozdvižení nějaký ten pátek, ale čím déle je tu s námi tím více se o něm dozvídáme. Krom spekulací se…