I to nejprostší sdělení zpravidla obsahuje několik úrovní informací. Kdybychom vnímali pouze fakta, romány by stačilo redukovat na jednu stránku s popisem děje. Psaný text se pojí s představami, a proto si romány si dokážeme užít. Na druhou stranu je naše mysl velmi ráda faktická a věcná, třeba když hledá odpověď v manuálu.
První reklamu tvoří fakta „nasekaná“ za sebou. Druhý inzerát dráždí fantazii a operuje s tajemstvím. Který z nich vás zaujme víc, záleží do značné míry na tom, co právě hledáte a v jakém jste rozpoložení.
1. Obraznost by měla být jazyku reklamy (a copywritingu) jaksi z principu bližší – útočí na emoce, které jsou mocnější hybnou silou než racio.
2. Každý z nás je jiný. Co jednoho rozruší, nechá druhého nepochopitelně chladným. Každý má jinou životní zkušenost a tím pádem i jiné asociace. Je tedy poměrně těžké vymyslet zajímavý obrazný text, který všichni přijmou a pochopí.
Související články
Webový copywriting: máte rad?ji zákazníky, nebo vyhledáva?e?
Copywriting Na úvod by se hodil povzdech klasika: „Mnoho lidí, málo gest.“ Výrok m?žeme mimo jiné vnímat jako narážku na nedostatek…
Smrtelné h?íchy v copywritingu
25.08. 2009 Copywriting V záplav? reklam jsme si zvykli na lepší i horší kousky. Nad t?mi vyložen? pokaženými, které jsou prolezlé…
S copywriting.cz si užijeme ještě zábavu
Systém copywriting.cz za posledních několik týdnů prošel hned několika změnami. Propojil se systémy PayPost a WebPost. Momentálně je tak…