Neznámé zdroje návštěvnosti

404m.com, 2. září 2014 ve 15:22:16, 24x přečteno

Přiznám se, že když připravuju nový projekt, tak vsázím především na návštěvnost z vyhledávačů. Možná to bude znít trochu namyšleně, ale prostě už tak nějak vím jak jí z vyhledávačů dostat. Prostě vyberu vhodná slovní spojení, kouknu na konkurenci jak náročné to bude, a jdu po nich. Samozřejmě nejsou to žádné top fráze. Často je jednodušší a hlavně efektivnější vybrat 10 long tailů, než jeden top keyword. Ostatně kdo někdy sledoval hodnoty jako bounce rate anebo čas strávený na stránce, tak ví jak mohou být jednoslovné výrazy zrádné. Na druhou stranu není nad to převálcovat konkurenci na obecnou frázi, kterou chtějí všichni, ale to už je trochu jiný příběh, hlavně rozpočtem ;)

Jako příklad si uvěďme projekt linkuj.cz. V podstatě je to takový katalog, který řadí výsledky chronologicky (nejnovější jsou nahoře) a navíc podle počtu hlasů. Na první pohled vám bude připadat jako naprosto nepoužitelný. Vhodný maximálně k bezplatnému linkbuildingu, ke kterému jej také většina lidí používá. Občas z něj zaznamenáte pár zbloudilých návštěvníků. Jen pro zajímavost, jsem zkusil před pár lety dostat odkaz na horní pozice a návštěvnost už tak zanedbatelná tedy nebyl (pod 2K celkem během prvních dnů), ale bylo to poměrně nákladné. Nakonec jsem vše vyhodnotil pouze jako vhodné k linkbuildingu a dál to neřešil.

No a nedávno jsem potřeboval trochu pomoct jednomu projektu se odlepit od SEO dna a to jde nejlépe jak jinak než linkbuildingem. A všiml jsem si zajímavé věci. Sice je návštěvnost zanedbatelná – jednotky lidí na článek, ale tito lidé sdílí obsah článku dále. Normálně bych si toho nevšiml, ale v těchto konkrétních případech jsem používal alternativu GA (ehm nějak u tohoto projektu není vhodné do toho zatahovat jakékoliv služby Google) a tak jsem se v tom prostě trochu víc šťoural :)

Takže long story short. Nejen že jsem získal ze zdroje, který jsem považoval za dobrý tak maximálně k umístění odkazu reálné návštěvníky, kteří jsou ideální cílovkou, ale navíc se postarali o nějaké ty plusové bodíky do pomyslného social ranku a přivedli další cílovku.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Facebook p?ekonal Google jako zdroj návšt?vnosti pro online magazíny

Pozvolný nár?st Facebook jako zdroje návšt?vnosti pro tv?rce obsahu, nedávno p?ekonal Google. Alespo? to tvrdí Parse.ly, spole?nost, která…

Blokují vaši uživatelé reklamu? Zkuste kupóny!

Na jednom mém menším blogu, který se zam??uje na novinky ve sv?t? webhostingu, už n?kolik let provádím n?kolik experiment?. Mezi n? pat?í i…

Cenová arbitráž

Cenová arbitráž definuje česká wikipedie jako využívání cenových rozdílů mezi trhy k bezrizikovému zisku. V internetovém podnikání má…


Komentáře

(nezobrazuje se)