Dneska probereme SEO pojem, který se nazývá Newsjacking. Není sice ničím extra novým, ale zrovna před pár hodinami se objevil jeden hezký příklad v praxi, takže jsem si na něj vzpomněl.
V podstatě jde o jednoduchou věc. Včas reagovat na aktuální události například prostřednictvím firemního blogu, kdykoliv vyjde v médiích nějaká, našemu oboru tématická, zpráva.
Zkusíme jednoduchý příklad. Máme obchod co v Derpingtonu prodává psí obojky na odhánění blech. V lokální televizi se objeví reportáž jak se na místním parku přemnožily blechy. Rychle na to reagujeme a vydáváme tiskovou zprávu či blogpost, kde jsou všechna důležitá klíčová slovní spojení, tedy Derpingtonský park, blechy a tak dále. Při rychlosti indexaci Google (pokud pravidelně opečováváme firemní blog/web) máme do půl hodiny článek na prvních místech. Vhledem k tomu, že se jedná o zatím nekonkurenční slovní spojení, neměli by jsme mít problém nabrat hlavní nápor místních lidí a tedy potenciálních zákazníků.
To je newsjacking v kostce. Prostě jde o to vychytávat tématické zprávy k našemu podnikání a tak trochu na nich zaparazitovat. Když se to dělá chytře tak je to poměrně efektivní záležitost.