Cílem každého provozovatele e-shopu je, aby se z návštěvníků stávali zákazníci. Tento proces však může být přerušen z mnoha různých důvodů. Nalezení konkrétních problémů a jejich vyřešení je tedy v zájmu každého provozovatele e-shopu. Proto by si každý prodejce měl zajistit takový druh webové analytiky, aby mu neunikaly důležité informace a samozřejmě i zákazníci.
Pokud byste provozovali klasický kamenný obchod, tak s největší pravděpodobností budete přibližně vědět, jací lidé u vás nakupují. Samozřejmě je většinou nebudete znát přímo osobně, ale uvidíte, kolik k vám přijde nakoupit maminek s dětmi, kolik mladých lidí nebo důchodců a především, co která skupina nakoupí. Budete vědět, jaké zboží lidé nakupují nebo shání. Pokud něco nebudou moci najít, zeptají se. Při osobním kontaktu poznáte, o jaký druh zboží má konkrétní člověk zájem. Můžete i odhadnout v jakých cenových relacích se bude zákazník pohybovat, přeci jenom je rozdíl, pokud přijede zákazník ošuntělým Favoritem nebo nablýskaným Audi. Určitě by se našlo, ještě mnoho dalších informací, které můžete zjistit o zákaznícíh při provozu kamenného obchodu díky osobnímu kontaktu.
Nepotkáváte konkrétní lidi. Jediným konktaktem bude příjem platby a odeslání zboží, případně nějaká forma elektronické komunikace. Z toho však jen těžko komplexně poznáte chování vašich zákazníků. Pokud budete mít kamenný obchod zastrčený kdesi v postranní uličce a nebude nijak značený, snadno zjistíte, v čem je problém. Pokud bude však váš internetový obchod schovaný v takové virtuální postranní uličce, budete muset vyřešit problém mnohem komplikovanější. Zde proto musí nastoupit webová analytika, která vám může objasnit mnoho podstatných otázek a souvislostí.
První z nástrojů, které je vhodné využít pro webovou analytiku se nazývá Webmaster Tools. Tento nástroj je zaměřen především na optimalizaci pro vyhledávače z pohledu nalezení a indexace vašich stránek. Není tedy zaměřen na zkoumání chování vašich zákazníků, ale zjišťuje, jak se chovají roboti na vašich stránkách, případně zda a jakým způsobem je navštěvují. Díky tomuto nástroji lze poměrně jednoduše zjistit chyby na stránkách, které brání kvalitnímu zpracování roboty. Můžete zjistit chyby nejen v rámci struktury stránek nebo duplicit, ale pomocí Webmaster Tools lze získat informace o chybách v xml souboru Sitemaps nebo zda se roboti řídí podle instrukcí v souboru robots.txt. Soubor robots.txt říká robotům, kteří prohledávají internet, kam mohou vstoupit a kam už ne. Součástí Webmaster Tools je i možnost nechat si vygenerovat tento soubor bez nutnosti znát správný formát kódu. Taktéž může tento nástroj pomoci s optimalizací klíčových slov na vašem webu. Můžete totiž lehce zjistit, jakým slovům na vašem webu Google přikládá největší váhu a podle toho je i upravit, tak aby Google přikládal váhu slovům, která nejlépe vystihují zaměření vašeho obchodu.
Související články
Facebook p?ekonal Google jako zdroj návšt?vnosti pro online magazíny
Pozvolný nár?st Facebook jako zdroje návšt?vnosti pro tv?rce obsahu, nedávno p?ekonal Google. Alespo? to tvrdí Parse.ly, spole?nost, která…
Nepodce?ujte sílu ?lánk?, které m?žete napsat
Spousta z vás má, m?la anebo bude mít n?jaké soukromé stránky, kde máte prostor pro psaní vlastních názor?. ?asto si ?íkáte, že nemáte…
Jak se WordPress p?ipravuje na GDPR
GDPR klepe na dve?e. Pokud si ukládáte jakákoliv osobní data (nap?íklad email) musíte být procesn? p?ipraveni a mít uzav?ené…