Různé slevové akce jsou poměrně silným marketingovým nástrojem, který má různé využití. Může pomoci zvýšit konverzní poměr, tedy že se z návštěvníků stanou zákazníci, nebo získat stálého zákazníka.
Jedná se o klasický příklad slevy, který známe nejen z prostředí internetových obchodů, ale i z klasických kamenných. Princip fungování je založen na krátkodobém snížení ceny, které má za úkol motivovat návštěvníka k nákupu. Takováto sleva nemusí být nijak odůvodněna, nicméně by však měla být podpořena a zviditelněna dalšími prostředky, jako je newsletter nebo banner na homepage e-shopu. Na druhou stranu však může být odůvodněna například výprodejem skladových zásob. Protože tento druh slev nemá ambice vytvářet věrné zákazníky, je jejich cílem impulzivní a třeba i jednorázový nákup. V případě výprodeje skladových zásob v sobě tato sleva implicitně nese sdělení o časové omezenosti nabídky. U ostatních slevových akcí by měl být apel na okamžité rozhodnutí o koupi podpořen již explicitně vyjádřenou dobou platnosti slevové akce.
Tento druh slev již cílí na rozhodnutého zákazníky, aby nakoupil větší množství jednoho druhu produktu. Ve své podstatě pracuje se schématem WIN – WIN, tedy že v případě využití možnosti slevy získají obě strany obchodu. Prodejce prodá více zboží, byť se slevou a nižší marží, což je však kompenzováno právě větším množstvím prodaného zboží. Kupující logicky získá zboží za nižší cenu. Tato varianta slevy je již orientována na vytváření stálých zákazníků. Zákazník, který se rozhodne k využití této slevy, má již pravděpodobně jasno, co chce koupit, otázkou zůstává pouze kolik toho chce koupit. Samozřejmě i tato sleva částečně pracuje s impulzivním rozhodnutím, nikoliv však v takové míře, jako předcházející příklad.
Na rozdíl od množstevních slev jsou objemové slevy odvozené od částky, kterou zákazník v e-shopu utratí. Nezáleží však za jaký druh zboží zakoupí. Opět je předpokladem, že zákazník je již rozhodnut nakoupit v konkrétním e-shopu. Nabídka slevy x procent od určité ceny nákupu ho může motivovat k zakoupení dalšího zboží, které neměl původně v plánu zakoupit. Opět se zde pracuje s konkrétním stimulem v průběhu nákupu.
Související články
Tiptrans – logistika v dob? Coronaviru
Napsat tento ?lánek m? napadlo když jsem si p?e?etl o té cest? do Kanady. Musel jsem se usmát, protože i já v tu dobu cestoval a to do Vietnamu.…
Co o firmě v online marketingu vypovídají reference?
Z mého minulého článku jste mohli vyčíst, že se už nevěnuji tolik SEO na výkonné úrovni. (To jako že spíš SEO řídím, než…
M?j první bear market aneb zatím nuda
A?koliv se v diskuzích spekuluje jestli už je tu bear market anebo ne, tak já mám jasno. Je tu a bude postupn? ješt? medv?d?jší. Jenomže…