Mno Johne popravdě tohle je jeden z nejzajímavějších questů, co se tady na blogu kdy objevily. Neznámých je v této rovnici plno, z pohledu člověka co dlouhodobě v USA nežije a nezná americkou “vinnou” subkulturu je opravdu velmi obtížné vymyslet systém prodeje, který by měl alespoň potenciál vložit do něj svoji píli a houževnatost. Pokud pominu podle mě trochu absurdní legislativu a to, že by si byl v USA zajisté dobrá “spojka” (co se skladů a know how týče) existuje v této rovnici za = pouze jeden prvek a tím je slovo JAK. Jakým způsobem se odlišit od (ne:)vinné konkurence, která má za prvé vyřešenou legislativu a za druhé zvučné jméno? Mno něco mě napadlo. Zkusil sem to nějak sesumarizovat a budu rád za připomínky všech co se zapojí.
Než se dostanu k meritu věci(JAK), tak bych se s Vámi s potěšením podělil o moji inspiraci, která hraje v celé (ne:)vinné kauze nemalou roli. Jak psal před nedávnem John na svém twittru, možná i někde na blogu je důležité nedělat! Jen prostě další eshop bez jakéhokoliv nápadu, na všem záleží..co se prodává, jak se prodává atd. Zároveň je důležité v podnikání na internetu být kreativní, nějaký ten sociální prvek v dnešní době už prostě nestačí. Hmm.. myslím, že přesně tenhle typ díry na trhu nedávno zaplnili zakladatelé služby zvané http://www.chocomize.com (více info i zde: http://www.businessweek.com/videos/2012-05-24/customize-your-chocolate-bar-with-bacon-and-gold ) Ve zkratce jde o službu kdy si můžete na webovkách vytvořit z nabízených ingrediencí čokoládu dle vlastní fantazie, tu si pak za cenu téměř shodnou s obyčejnou bonboniérou necháte poslat domů- to je vše. Jednoduché, s velkou marží a s téměř nulovou potřebou nějaké marketingové podpory. V rozhovoru pro Bloomberg zakladatel této služby zmíní dvě velice důležité věci, které bych rád vypíchnul i já, potažmo zaimplementoval do (ne:)vinného byzynsu.
1/trend dnešní doby je CUSTOMIZACE(individuální úprava zákazníka na míru) – hovoří o tom, že velké společnosti a defacto i všichni ostatní umožňují svůj brand nějakým způsobem customizovat- ať už jsou to vlastní džíny s potiskem, trička, boty, motorky, potraviny(např cereálie…) Mno a jelikož výroba vlastní čokolády neexistovala k realizaci chybělo málo;o)
2/EMOCE – tento produkt vzbuzuje u zákazníků emoce, tedy ten stav mysli, který tu bude s náma krize nekrize. U čokolády to můžeme považovat téměř za svatou pravdu(mno možná ještě rtěnky-viz “rtěnkový efekt”)
Související články
Pro? úsp?ch v podnikání vyžaduje vaše všechno, ne jen ?ást
V život? každého podnikatele p?ichází moment, kdy si musí položit otázku: Jak vážn? to s podnikáním myslím? Není to jen o po?tu…
O mem blogovani
Pro me je tento blog zpusob jak dokumentovat me experimentovani v podnikani. Treba si myslim, ze neco je nejlepsi zpusob jak delat v urcitem okamziku.…
Webtrh je na prodej … kdo se ujme komunity?
29. zá?í 2019 se mezi prémiovými nabídkami objevila „Chcete si koupit Webtrh?“. Martin Schlemmer alias Retal v n?m jen krátce píše:…