Nové sTLD, kterých se v následujících letech dočkáme zřejmě nebude málo. Spousta jich bude založena na zajímavých obchodních plánech. Některé se budou snažit prosadit nízkou cenou, jiné si naopak budou chtít zachovat punc lukrativnosti. V každém případě se očekává doménová zlatá horečka, na které se spousta lidí bude snažit přiživit.
Nabízení předregistrace patří k běžným záležitostem. Podporují je i budoucí správci domén. Čím větší zájem o ně bude, tím lepší reklamu získají. To ale nahrává podvodníkům. Za předregistraci můžou chtít zaplatit předem. Argument je jednoduchý, chcete něco předregistrovat? Tak si to předplaťte. Jenomže až dojde na lámání chleba nic se nestane. Samozřejmě si budete stěžovat. Chcete své peníze zpět ne? Bohužel měli jste si přečíst podmínky s kterými jste souhlasili zaškrtnutím checkboxu a potvrdili úspěšně provedenou platbou. Jediná možnost je soudit se a prokázat „podvodníkovi“, že to udělal schválně a vůbec se o registraci nesnažil.
Určitě už jste slyšeli o firmách, které rozesílají email vlastníkům .cz domén nabídku, že jejich online podnikání je „ohroženo“, pokud si neregistrují .com, .net, .org, .info, .biz a .eu. Musí to ale udělat rychle. Právě oni to zvládnou absolutně nejrychleji. Samozřejmě za mnohatisícový poplatek. Pár případů bylo i na webtrhu. Zmatení majitelé firem, kterým chybí internetová gramotnost, často pod nátlakem souhlasí a jsou hned o slušné peníze chudší. Právě nové sTLD zřejmě přinesou další vlny těchto „podvodů“. Pokud pro někoho spravujete weby určitě by neuškodilo si se svými klienty o této problematice pohovořit a upozornit je. Ušetříte jim možná spoustu starostí už dnes.
„Podvodné“ firmy si pro vás mohou připravit i další pasti v podobě vychytralého ceníku. Registrace může být 2x levnější než u konkurence, ale převod domény jinam může být zpoplatněn pořádnou pálkou. Při převodu tak může z vaší kreditní karty zmizet několik stovek. Spousta lidí nad tím naštvaně mávne jen rukou. Když je takových lidí hodně, firma si přijde na pěkné peníze.
Související články
Srpnový ob?žník z digitálního sv?ta 2017
Cílem nové kampan? je podpo?it focení na iPhonech a kampa? #ShotoniPhone, kdy Apple bude na svém profilu zve?ej?ovat fotografie vytvo?ené na…
Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ
Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…
Seznam zavedl ve vyhledávání češtinu
Právě se mi na twitter objevil odkaz na nejnovější blogpost fulltextového týmu Seznam.cz Vylepšené filtrování výsledků podle jazyka a…