Duplicitní obsah může nadělat celkem slušnou paseku v SERP. Stále je totiž velká váha kladena na odkazy. Pokud je tedy stránka rozdělena například na článek a perex + komentáře snadno může jeden vtipný komentář přitáhnout větší množství kvalitních odkazů než čistě samotný článek. Moderní trendy u vyhledávačů se naproti tomu snaží ve výpisu výsledků vybírat z více zdrojů. To pak vede k nechtěné situaci, kdy perex + komentáře je preferován nad samotným článkem ve výsledku vyhledávání.
Podobnou situaci může přinést i měření efektivnosti reklamních kampaní, které se objevují v offline světe. Často se používá za doménou například specifické slovo (domena.tld/zima, domena.tld/akce) anebo sleva (domena.tld/sleva, domena.tld/vyprodej). Tady by měl SEM konzultant (search engine marketing) zvednout varovně ukazovaček a doporučit úpravu stránky. I offline reklama totiž má tendence se virálně šířit.
Všechny výše zmíněné metody mají za úkol zabránit penalizaci za duplicitu. Zároveň by měli vyřadí z případného SERP všechny neoriginální stránky. Pokud chcete mít na 2 rozdílných URL stejný obsah tak to bez duplicity nejde.
Ještě přidám jeden odstaveček ohledně duplicity. Co je a co není duplicita je občas pro vyhledávače problém. Často se informace šíří internetem tak rychle, že se těžko určuje kdo byl dřív. Někdy je jen mírně pozměněna konkurentem a hned zveřejněna s tím, že se očekává brzká aktualizace. Do toho všeho jsou tu pak různé parserovací servery, které dokonale všechno ještě zamotají. Google se většinou přiklání na stranu toho důvěryhodnějšího hráče. Pokud publikujete jednou za týden nesmíte se divit, že parserovací server je z vašim nadpisem před vámi. Pak nezbývá než si pohrát s RSS a posílat dál jen perex. Ohledně CTRL+C, CTRL+V kopírování to může být problém.
Související články
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…
Jak v roce 2019 Wikipedia p?išla o 3 miliardy návšt?v z Google
Na hackernoon.com vyšel zajímavý ?lánek, který se v?nuje propadu návšt?vnosti Wikipedie v d?sledku nasazení Knowledge Graphs a Direct Answers.…
Více jak 90 % návšt?vník? vám nedá souhlas k uložení sledovací cookie
Dneska jsem narazil na zajímavý experiemnt, který ud?lal Marko Saric a odprezentoval výsledky na svém blogu v ?lánku Only 9% of visitors give…