Nový update googel algoritmu, který byl zaměřen hlavně na spamování obsahu vyhledávačů, už dostal jméno – Panda Farmer. Sice jsem nepřišel na původ tohoto označení, ale pokud budete hledat právě toto slovní spojení najdete poměrně velké množství článků zaměřených na nedávnou změnu google algoritmu.
S příchodem Panda Farmera vyvstalo mnoho otázek kolem toho co se vlastně změnilo. Není totiž penalizovaná jen duplicita a masivní obsahový spam, ale také forma budování linkbuildingu. Daleko více se kontrolují odkazy. Našel jsem hned několik článků na toto téma. Vybral jsem pár společných témat, která jsou celkem zajímavá.
Jeden odkaz je jedna věc, ale je nutné také vyhodnotit všechny naráz vzhledem k stránce, anebo webu. Proč vlastně vznikají? Kde vznikají? Jakou sdílí nejdčastěji formu?
I přes mnoho spekulací se shodli jak lidé s google tak SEO mágové, že nejefektivnější metodou jak si pojistit budoucí pozice ve vyhledávači je pravidelně vytvářet kvalitní obsah s dobrou přístupností. Dále nepodceňovat onpage faktory, které slouží k snadnější identifikaci obsahu nejen pro vyhledávače ale hlavně pro lidi, tedy nezapomínat na header, title, popisovat obrázky, odkazy a vsadit na kvalitní a přehlednou architekturu stránek. Stránky ani v budoucnu určitě neztratí svoji autoritu získanou časem. Ohledně linkbuidlingu se soustředit hlavně na práci se sociálními sítěmi a prezentací na diskuzních fórech, komentářích pod blogy atd. Samotné SEO tak bude spíše o vyvarování se penalizacím, než optimalizací. Ale o SEO budoucnosti jsem nedávno psal.
Související články
Pár aktualit a tipů
Klasická porce aktualit, kterou se snažím dávát dohromady každý týden, dnes nebude pouze o nejnovějších funkcích, programech apod., ale…
Pár informací k Panda Farmer
Ohledně Google Pandy je pozdvižení nějaký ten pátek, ale čím déle je tu s námi tím více se o něm dozvídáme. Krom spekulací se…
Panda Farmer zasáhl Anglii
Legendární obávaný bojovník s kopírovaným a duplicitním obsahem zasáhl koncem dubna Anglii. Doposud se držel jen nad americkým trhem…