Při nedávné aférce s panem Wrightem jsem měl zase pocit, že se tu předvádí velké zděšení ze stavu české reklamy a marketingu. Skoro to vypadalo, že náhle někomu došlo, že je to tu všechno podraz nad podraz, neférové jednání, prostě hezká česká žumpa. Jaké prozření!
Přiznejme si ovšem, že se podivné situace v našem oboru vyskytují s nepřekvapující pravidelností. Osobně mě nedávno hodně naštval tendr na jednu lokální značku piva. Představte si, že připravíte kampaň, dostanete se do finále, ale bohužel nezvítězíte. Až potud je vše v pořádku.
Ovšem po nějakém čase se v ulicích objeví kampaň, která je layoutem, tonalitou, barvami a hlavně ideou neuvěřitelně podobná tomu, co jste prezentovali vy. Rozdíl je pouze v tom, že místo vašich headlinů je na vizuálu sdělení, které bylo původně v briefu.
Samozřejmě je možné, že se dvě agentury trefily, vytvořily dvě velmi podobné kampaně a zadavatel si vybral tu, která byla třeba levnější, nebo se mu líbilo, že na vizuálu se skví hezky pěkně opsané sdělení z briefu. Možné to samozřejmě je, stejně jako je možné, že nám na střechu našeho openspacu spadne šestkrát po sobě meteorit.