Konverze profilu na Facebooku

webzurnal.cz, 18. dubna 2011 ve 08:00:06, 90x přečteno
Konverze profilu na Facebooku

Klasická konverze se obvykle používá ve smyslu sledování, kolik návštěvníků se vlastně stalo zákazníky, respektive kolik jich vykonalo vytouženou akci, ať už se jedná právě o prodej, nebo jen registraci apod. Nedávno nicméně Facebook představil nástroj, který slovo konverze představuje i v trochu jiném smyslu a to konkrétně konverze vlastního profilu na stránku (dříve nazýváno Bussiness Page, Fan Page apod.). To je model, který samozřejmě drtivá většina uživatelů Facebooku nikdy nevyužije, protože jim jejich klasický profil stačí, nicméně pokud například začínáte podnikat, nebo už jste začali a máte slušnou řádku klientů v přátelích a rádi byste je přeměnili na lidi, kterým se bude líbit vaše stránka, je to pro vás nesmírně atraktivní možnost, která se dnes poměrně využívá. O tom tedy v dnešním článku.

Vše je vcelku jednoduché. Pokud máte vytvořený vlastní profil na Facebooku a rozhodli jste se, že si ho změníte na stránku, lze to udělat tady. I když to Facebook nikdy oficiálně neoznámil, tento nástroj tiše implementoval a je v zásadě ve všech směrech funkční, přičemž má i svůj prostor v nápovědě, pokud byste měli nějaký problém.

Důležité jsou samozřejmě důsledky, které taková konverze má. V první řadě je to již zmíněný fakt, že všichni uživatelé, které máte na profilu v přátelích, se přemění na lidi, kterým se vaše stránka líbí, jako kdyby kliknuli na populární tlačítko „To se mi líbí“. Na druhou stranu veškeré věci, jakými jsou například příspěvky na zdi, fotky a další obsah profilu bude smazán. Není proto od věci před samotnou konverzí profilu využít nástroj, který umí obsah zálohovat a naleznete ho přímo na Facebooku. Důležitý je také fakt, že pokud máte před konverzí na profilu méně než 100 přátel, umožní vám Facebook zároveň stránku přejmenovat, pokud máte víc, budete muset používat stejné jméno i u nové stránky.

V zásadě nejvýhodnější je využití této možnosti konverze pro uživatele, kteří začínají nějaký menší byznys, nebo se jednoduše dostali na limit 5000 přátel a chtějí oslovovat více lidí, protože u stránek je pochopitelně množství osob, které mohou mít vaší stránku rádi, neomezené. Na druhou stranu se musí v každém případě zvážit, že uživatel stránky na rozdíl od profilu nemůže psát na zdi, vidět změny statusů osob apod. Ve výsledku tak i když tato konverze přináší některým uživatelům Facebooku velké výhody, je vždy potřeba jí nesmírně důkladně zvážit, abyste nenapáchali více škody než užitku.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

Srpnový ob?žník z digitálního sv?ta 2017

Cílem nové kampan? je podpo?it focení na iPhonech a kampa? #ShotoniPhone, kdy Apple bude na svém profilu zve?ej?ovat fotografie vytvo?ené na

Prodáváme díky sociálním médiím – krok za krokem

Snažíte se zvýšit své prodeje i prost?ednictvím sociálních médií, ale vaše úsilí se spíše míjí ú?inkem? Dumáte nad tím, pro? se to…

Když vašim profilům dělá SEO google

Jaké to asi je, když si Google udělá stránku na míru svému vlastnímu vyhledávacímu algoritmu? Vlastníci profilu na Google plus si to mohou…


Komentáře

(nezobrazuje se)