Konec prodeje pevné ceny za proklik v PPC? Asi ne.

reklama-ppc.cz, 4. srpna 2010 ve 13:48:25, 60x přečteno

Když Google minulý týden oznámil chystané změny smluvních podmínek, vyvolalo to jistě řadu otázek uvnitř nejedné PPC agentury. Google se totiž rozhodl popořit transparentnost PPC kampaní a od února 2011 budou mít klienti, jejichž kampaně v Google AdWords spravují třetí strany (agentury), nárok na přístup k datům o jejich kampaních:

Z uvedených podmínek vyplývá, že agentury již nebudou moci nabízet klientům správu kampaní v AdWords s pevnou cenou za proklik – tedy obchodní model, kdy klient nezná skutečnou cenu za proklik, ale domluví si s agenturou fixní odměnu za každý proklik. Rozdíl mezi skutečnou cenou, a pevnou cenou, je odměnou pro agenturu.

Nevýhodou uvedeného obchodního modelu byla často právě netransparentnost z pohledu klienta. Klient se obvykle nedozví odkud, jakým způsobem a jakou návštěvnost mu kampaně přinesly. Vždy se musel spolehnout na jednostranné informace ze strany agentury.

Ze strany Google jde o nečekaný krok. Na jednu stranu si znelíbí řady agentur, které nebudou s touto direktivou (zasahující do jejich obchodních modelů) souhlasit. A přiznejme si – agentury zajišťují Googlu výraznou část příjmů. Na druhou stranu se zbaví případné nespokojenosti, která mohla dopadnout na AdWords, ikdyž byla vina na agentuře (Typicky: “Ten AdWords je na nic, prokliky jsou tam drahé a vůbec to nefunguje”). Bez pochyb ale vždy vyhraje klient – inzerent.

Pokračování na: reklama-ppc.cz

Související články

8 způsobů jak vydělávat na internetu

V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…

Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?

V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…

Jak jsem si za?al tvo?it dividendové portfólio IX.

Ud?lal jsem te? po delší dob? jeden nákup akcií a napadlo m? po delší dob? napsat aktualizaci portfólia. Te? koukám, že poslední Jak jsem…


Komentáře

(nezobrazuje se)