Jednoduchý SEO trik pro boj s duplicitou u eshopů

domecekzkaret.cz, 9. června 2010 ve 16:44:40, 124x přečteno

Každý člověk, který má vlastní eshop časem na různých fórech a diskuzích narazí na téma duplicita. Duplicita je podle mě obecně hodně přeceňována. Běžný eshop má tisíce nebo desetitisíce duplicitních stránek a vyhledávače se s tím dokážou vyrovnat. Dokonce i tento blog má plno duplicitních stránek, protože každý článek si můžete zobrazit dle tématu (tagu), dle kategorie nebo dle data (archiv). Pokud si trochu pohrajete s filtrováním, tak dostanete tři stránky se stejným obsahem, které se liší pouze titulkem a H1 nadpisem. A v tom je právě kouzlo – vlastně to není kouzlo, ale pouze aplikace něčeho, co jinde běžně funguje. Když jsem na tento fígl zhruba před rokem přišel, tak to byla velká hitparáda. Z eshopů, které znám to tenkrát měl jen v omezené podobě Megapixel.cz. Dneska to má celkem slušně pořešené Mall.cz, Alza, Aaron a možná někdo další.

Takže sem s tím. Řeč je o jasném odlišení téměř duplicitních stránek. Jako příklad si vezmeme zmíněný Mall, kde to nejlíp uvidíte. V kategorii předem plněné pračky je vše stejné jako na jiných eshopech. Správně vyplněný titulek, správně vyplněný hlavní nadpis a tomu odpovídající výpis produktů. A teď si zkusíme vybrat jen značku AEG a uvidíme, co se stane. Na rozdíl od 99% eshopů se po výběru filtru změnila odpovídajícím způsobem URL adresa na http://www.mall.cz/pracky-predni-plneni/aeg-electrolux/, změnil se i titulek stránky a i hlavní nadpis obsahuje informaci, že jde o pračky AEG. Sestava zobrazených produktů se také omezila jen na výrobky značky AEG. To znamená, že zde máme perfektně onpage optimalizovanou stránku na výraz „pračky AEG předem plněné“. Možná vás napadne, že něco takového nikdo nehledá. Pravda, ale co třeba takové LCD televizory Samsung? S obdobnou technikou pokryjete na elektroshopu neuvěřitelné množství variant na slova typu „produkt značka“ – žehličky eta, kávovary delonghi, digitální zrcadlovky canon…

Mall.cz má v téhle technice ještě mezery – otázka, jestli záměrně nebo jen nedotažením… Neumí například nacpat do nadpisu a titulku výrobce v případě, že si označím víc, než jednoho. Takže při označení praček AEG a Fagor mi to vypíše do URL, ale v nadpisu a titulku mám stále, že jde o pračky s předním plněním, bez identifikace filtru.

Pokud byste chtěli jít ještě dál, tak byste obdobným způsobem mohli zvýraznit i další filtry, jako zobrazení podle ceny – do titulku, url a hlavního nadpisu byste přidali „od nejlevnějšího“. Mohli byste taky využít podrobnější filtry a zobrazovat jednoduše „Pračky AEG – energetická třída A++“

Pokračování na: domecekzkaret.cz

Související články

Google rozjel sv?j vlastní „SEO analyzátor“

V zlaté é?e online podnikání pro každého, kde každý cht?l budovat sv?j internetový sen a probíral to s ostatními na ješt? hn?dém Webtrhu,…

PR článek vs SEO článek

V poslední době jsem se setkal s několika pojmy, které jsou používány dosti podivně. Sami o sobě jsou už tak matoucí, takže si určitě…

Startuji projekt Marketing Miner

Je tomu již doba, co jsem na sv?j blog n?co sepsal. O to v?tší mám radost, že jsem se k tomu dokopal s novým projektem Marketing Miner, který…


Komentáře

(nezobrazuje se)