Půlka listopadu je již za námi a většina lidí pomalu začíná přemýšlet o vánočních nákupech. Pro e-shopy nadchází nejštědřejší čas roku ale zároveň i období nejtvrdšího konkurenčního boje. Jakými prostředky lze přitáhnout další zákazníky?
Potencionální zákazníky můžeme rozdělit do dvou pomyslných skupin. První skupina zatím nemá ponětí, jaké dárky bude kupovat. Druhá skupina ví, co chce, a už jen hledá nejvýhodnější nabídku. Pro každou z těchto skupin je vhodné použít jiné nástroje.
Představme si modelového zákazníka – Františka. Má ženu a dvě děti, jednoho sourozence a rodiče. Všem musí koupit dárek, ale zatím ho nic konkrétního nenapadlo. Nejjednodušší práci bude mít s dětmi, ty si jistě řeknou, co chtějí. Manželka už bude tvrdší oříšek. Má ji koupit například nový kávovar nebo šperk. Zde je vidět, že takovýto člověk bude hledat dárek napříč různými druhy zboží a pravděpodobnost, že by jeden e-shop pokryl všechny možné alternativy, je mizivá. Předpokládejme, že františek normálně nakupuje v e-shopech a v několika odebírá newsletter.
K takovému člověku je vhodné doručit informaci přímo. Zásadní otázka v zní Co? Takový člověk ví, že něco bude muset koupit a ví proč. Neví však co. Tato situace se liší, tím, že zatímco otázka Proč je obvykle na prvním místě, v tomto případě se staví až na druhé místo. Jako jedno z možných řešení je zvýšit frekvenci odesílání newsletteru, tak aby se k potencionálnímu zákazníkovi dostalo co nejvíce nabídek různého zboží. Je nutné si však dát pozor, zda se e-shop nezavázal k maximálnímu počtu odeslaných newsletterů za určitou dobu. Samozřejmě i frekvence odesílání by měla být zvolena tak, aby potencionální zákazníky neobtěžovala.
Související články
Představení startupu SportCentral.cz, prosba o zpětnou vazbu
čtu tvůj blog o podnikání v USA a před pár dny jsem si u tebe se zájmem přečetl o HledamFitko.cz. Podobný startup jsem začal dělat již o…
Post?ehy z investování a stín blížící se ekonomické krize
Koncem roku vždy obíhám banky kv?li dividendám z akcií. V?tšinou si ?íkám, že za n? nakoupím dárky a n?jaké tradi?ní v?ci, které…
CloudFlare – konferen?ní hovor Q1/2022
P?ed pár dny jsem do mého portfolia p?idal spole?nost ClouFlare ($NET), která se zam??uje na kybernetickou bezpe?nost, cloudové služby a t?ží…