Při každém začátku podnikání si kladete řadu otázek. Po “Jak a kolik si účtovat za své služby“, přichází snad ještě důležitější otázka: “Jak a kde získat klienty?”
Když jsem začal nabízet své služby jako hlavní činnost mého podnikání, měl jsem štěstí, že si mě našlo několik klientů se kterými jsem dříve spolupracoval. Přechod od zaměstnavatele k nezávislosti tak byl poměrně nenásilný a už od prvních dnů bylo pro koho pracovat. Ale co dál?
Už několik let mi bylo jasné, že nejdůležitější věcí v pracovním životě je “dobré jméno” a kontakty. Je jedno kde pracujete nebo pro koho pracujete. Obchodní partneři, které potkáte či s nimi spolupracujete, jsou největší devizou do budoucna. To, jaký v nich zanecháte dojem, se vám obloukem vrátí. Je jedno jestli to bude za rok u stejného zaměstnavatele, za dva roky u jiného nebo za tři roky, kdy budete zastupovat sami sebe. Pokud ví, že je na vás spolehnutí a že své práci skutečně rozumíte, s důvěrou se na vás kdykoli obrátí. A pokud se budou rozhodovat mezi více nabídkami, ta vaše znenadání vynikne jako jasný favorit i přesto, že jiné mohou být na první pohled výhodnější.
Z toho jsem tedy defacto težil v začátku svého podnikání. Nemusel jsem nikoho přemlouvat, nikomu se nabízet. Jakmile se “lidé kolem” dozvěděli, že podnikám pod svým jménem, obrátili se na mě sami.
Související články
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…
Dva roky na volné noze. Alza.cz a další milníky…
Jsou to bezmála dva roky, co jsem opustil Seznam.cz a jeho kanceláře Skliku abych se posunul v životě o kus dál. Ty dva roky utekly jako voda a…
Až 20% sleva pro nové klienty PayU
Ještě nevyužíváte platební bránu PayU? Máme pro Vás časově omezenou nabídku, kdy můžete získat až o 20% nižší poplatky pro Váš…