Rozhodl jsem se trochu oživit 404m.com. Jednou za čas publikuji článek, který nebude mnou psaný, ale někoho kdo na internetu udělal něco zajímavého. Nemusí to být nic velkého, anebo převratného, co změnilo tvář internetu. Prostě něco co se mi zalíbilo. Jedná se o formu guest postingu, kterou na svém blogu zmínil Michal. Jak už jste podle loga vlevo určitě uhádli dnes to bude Jiří ‘Atsor’ Rostecký a jeho Objevit.cz. Přeji příjemné počtení.
V roce 2010 jsem přemýšlel nad svým počínáním na internetu, ještě jsem podle zákona vlastně ani nebyl podnikatel. Vlastnil jsem sice několik domén a na nich rádoby výdělečné weby, ale stále to nebylo nic moc. Rozhodl jsem se tedy pustit do něčeho, co by mě bavilo a co by mohlo internetu něco přinést. V dnešní době je velký problém přijít s naprostou novinkou, a proto jsem přemýšlel spíše o něčem, co by mě bavilo a v čem bych se postupně zlepšoval. Psaní článků jednou z takových činností je a to byl důvod, proč jsem se pustil do tvorby internetového magazínu Objevit.cz.
Už před začátkem prací jsem se setkával s kritikou a obavami nad neúspěchem podobného webu. „Nemáš šanci, Živě nepřekonáš, Lupa tě strčí do kapsy a TyInternety se ti akorát vysmějí,“ tvrdilo mi mnoho lidí. Kritika vzrostla ještě poté, co se dozvěděli, že nehodlám investovat do vlastního systému a raději sáhnu po osvědčeném WordPressu, s nímž mám několikaleté zkušenosti a jsem s ním spokojen. Na Webtrhu jsem tehdy kupoval jednu šablonu za druhou a ty poté prodával dál. Díky tomu nebyl problém vybrat s desítek PSD na disku a nechat jednu nakódovat. Počáteční kapitál na spuštění webu byl 1000 Kč, z čehož 500 Kč stála šablona a 250 Kč logo. V tom byl Webtrh skvělý, nedokázal ocenit kvalitní šablony a ty se prodávaly velice levně…
Tisícovka na začátek nebyla moc, a proto zde nastala otázka, jak magazín vést dál. Samozřejmě, že jsem okamžitě nezačal platit redaktory, takové výdaje jsem si tehdy ještě nemohl dovolit a ani jsem nechtěl. Začal jsem tedy sepisovat různé zajímavosti a kuriozity z IT, nejdelší domény světa, proč nepoužívat sociální sítě, návody na WordPress a tak dále. Psal jsem hlavně články, které by zaujaly už svým nadpisem a přilákaly mnoho lidí. Doplnil jsem je o bulvární statusy a šup s tím na linkovací servery a Facebook, desítky lidí se měnily ve stovky. Největší boom však přišel poté, co jsem po necelém měsíci provozu začal dělat rozhovory.
Související články
Musím se znovu začít učit programovat
Tak jsem zjistil, že mi na minifóru začínají řádit spamovací roboti. Vzali útokem vlákno o Godaddy. Je to pro mě celkem záhada proč pouze…
Webtrh je na prodej … kdo se ujme komunity?
29. zá?í 2019 se mezi prémiovými nabídkami objevila „Chcete si koupit Webtrh?“. Martin Schlemmer alias Retal v n?m jen krátce píše:…
Jak se stát PPC?ka?em
Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…